Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Läs tidigare inlägg från Tord, men även dina egna tidigare inlägg (du har själv skrivit och diskuterat detta mycket de senaste två veckorna).
Ja men även här är det väl bättre att inte tala om just helt öppet för det funkar ju med AF-C och om mitt 70-200 står på F4. Min kamera fokuserar då och letar fokus tills den hittar det. Däremot säger ju inte det något om hur bra det skulle funka IRL om man följer et motiv.
Jag tycker det som skiljer en DSLR eller gammal SLR med för den delen är att en DSLR alltid har helt öppet tills tagning sker.
Mina spegellösa Sony funkar med objektivet helt öppet de med men bara när man explicit ställt in F4. Annars har de den öppning att jobba med som jag ställt in eftersom kameran funkar så om den står default i Live View Effects=on.
Så det är en distinktion i att skilja på att systemet alltid står fullt öppet och att den i det senare fallet funkar med objektivet fullt öppet om användaren då ställt objektivet fullt öppet. Annars är det inställd bländare som gäller i det fallet.