Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A7/A7r kameror - ny huvudtråd för kamerafunktionsdiskussion

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr kan jag inte hålla med dig ;-)

Om man tittar på priskurvan för A7II så är den inte alls lik A7. Priset har knappt gått ner alls. Från 17500 till 16600 på ett knappt år och sedan brant ner till 15000 i två månader och nu har alla stora handlare precis höjt med 2000kr så den kostar 17000kr igen.
Märkligt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2897736


Får väl se vad A6XXX hamnar på och istället satsa på den :)
 
Kolla om det kommer några erbjudanden på Fotomässan om ni är i Stockholm i helgen.

Men det kommer ju inte att vara jättekul om de höjt priserna igen från 15000.
 
Tyvärr kan jag inte hålla med dig ;-)

Om man tittar på priskurvan för A7II så är den inte alls lik A7. Priset har knappt gått ner alls. Från 17500 till 16600 på ett knappt år och sedan brant ner till 15000 i två månader och nu har alla stora handlare precis höjt med 2000kr så den kostar 17000kr igen.
Märkligt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2897736

Säkert dollarn om de måste beställa nya. :(
och sony cash back
MM tog 13500 som lägst under en knapp dag. Antar att det var de hade i web shopen.....
 
Är det någon som tror att efterfrågan på A7 II:eek:r kommer att öka nu när objektivstödet för exv. Canon-objektiv med adapter blir likadant i A7 Ii som i A7r II med kommande firmwareuppdatering? Det kommer ju nya adapters med full funktionalitet också som kostar under 100 U$ istället för 400. Även A-objektiv kommer ju att gå att köra med fasdetekt AF-stöd om objektiven har inbyggd fokusmotor.

Undrar också om den nya A6100 får det stödet inbyggt i den firmware den kommer med.
 
Kan ju vara sälj trix. Sony ger ut cash back och de höjer. Ville man sälja borde man ha kvar priset som då är lägre pga cash backen? Men man räknar kanske att sänka framåt jul igen och då kan man ju sänka ner till 15000 och framstå som prissänkande.
Jag är dock delad. Behöver ju inte en kamera så mycket denna årstiden utan mer vår-sommar och då är det nog dumt att investera nu?
 
Är det någon som tror att efterfrågan på A7 II:eek:r kommer att öka nu när objektivstödet för exv. Canon-objektiv med adapter blir likadant i A7 Ii som i A7r II med kommande firmwareuppdatering? Det kommer ju nya adapters med full funktionalitet också som kostar under 100 U$ istället för 400. Även A-objektiv kommer ju att gå att köra med fasdetekt AF-stöd om objektiven har inbyggd fokusmotor.

Undrar också om den nya A6100 får det stödet inbyggt i den firmware den kommer med.

Hade varit grymt intressant med denna AF-teknik på A6100 (eller vad deras nya kamera i APS-C-serien kommer att heta).
 
Hej
Skulle ladda ner en manual med alla inställningar för min A7 men hittar bara en gemensam (användarhandbok) för flera språk där svenska är bara 37 sidor utan någon förklaring till menyer eller benämningar medans engelska är 65 + att det finns hjälpguide som pdf ogc pdf för wifi guide?

http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-man/ILCE-7/list

Jag kör konsekvent engelska som kameraspråk, det är genomgående mycket bättre översättningar och mer hjälp att hitta på engelska.
 
Jag med, det finns verkligen en poäng med det.
Om man läser Friedman så är ju det ett måste och det gäller ju det mesta på nätet också.

Blir det något fel och man måste söka på nätet så kan man ju glömma svenska.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.