Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D makalöst välspecad, men...

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, jag missade det inte. Men "glömde" det bara för att det kändes roligare så. Spelar ingen roll nu. Vi har ju vår framtid säkrad enl Sten-Åke.

Om han är med som coach undrar jag bara om Edit kommer också. Det kan ju bli lite skralt med bara 3 grabbar menar jag.

Flipback? Jo, jag förstår att du menade toasitsen med locket som fälls upp och ned.

Hursomhelst, vi ska utveckla en display.

Display? Men det finns det väl redan en? Det är väl redan hål i ringen eller är det för analogt för er?

Display? Men det finns det väl redan en? Det är väl redan hål i ringen eller är det för analogt för er?

Efter telepatisk konferens med verkmästare Leif Bength måste vi härmed korrigera din frågeställning emedan den är felstavad.

Det beror på att flipbacken förvisso redan har ett hål, men vi anser det vara för anal-lågt!

Måhända vi kommer att använda oss av en viss spegelteknik för att korrigera detta. Det lär dock fordras en akterspegel.

Eller var det inte så vi kom överens, Leif?

Ni är ju fullständigt hundbitna och rabiesanstrukna. Vet era fruar verkligen om hur skadade ni är? Den här tråden är nu ännu värre än pixeltråden någonsin varit och det endast efter en bråkdel av den längd den tråden hade när den fullständigt flippade ut och det helt utan att Micke Risedal överhuvudtaget hunnit delta. Det är fan i mig ett svårslaget rekord, vilket ni ju själva redan konstaterat.

Jag tror inte jag klara mer idag för jag har tarmvred av att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Jag utstöter bara konstiga ljud när jag läser om vart er "forskning" hittills fört er.

Jag tror jag går och lugnar ner mig med ett varmt bad och en 400 mg Ipren.

Andas in nu grabbar annars får ni hjärnskador!

Nåväl, jag kopplar av med att kolla på allsvenskans playoff i hockey på TV. Det är ett sketet lag från elbes landskap som leder inför period tre.

Jag återvänder till den vikbara displayen. Finns det någon på tråden som sett något vettigare alternativ än Zigview+ den där andra mackapären och spegeln.

Finns ju en i Scandinavian Photos senaste katalog som inte är vinklingsbar och därtill dyr. Antagligen mest för filmning.

Ingen som har en vettig länk att tipsa om?

PS. Sten-Åke, min fru vet nog vad jag gör, men katten som ligger bredvid mig just nu morrade när jag sände förra inlägget. DS

Niklas inlägg ovan var intressant.
1D serien är stridsvagnar som ska tåla allt, i princip. Betänk att de används i krig, öknen, på berg och i djungler, på riktigt. Canon har ingen specialmodell för detta. Det är 1DM4 som gäller för tillfället.
Om den inte är robust till tusen är det 1-0 till Nikon, om deras är robustare.
Det är just därför alla kan fet-glömma vridbara displayer på 1D serien. Det skulle jag kunna sätta en bra slant på.
Ett litet kanske att det kommer på 7D eller liknande.
Kanske det kommer på xxxD serien, eller xxxxD...

Jaha Mats du bannlyser till en början, sedan städar du snyggt upp lite grann på slutet, diplomatiskt och bra, du vet hur en slipsten skall dras. Nej du har rätt i sådan måtto att 1d-serien får inte rörlig monitor i alla fall inte än, för Nikon kommer före, och där kommer den att sitta så bra, finurligt låst att du inte tror att det finns rörlig monitor, blir det ruskigt bökigt med bomber och granater, så är monitorn vänd inåt, sökaren finns ju kvar, så när han får en lugn stund fäller han runt den och tittar hur det blev. Sedan när han får semester några veckor hemmavid, så knallar han ut på tomten och fotar skalbaggar med den rörliga monitorn i den vinkel han tycker verkar bekvämt.

Efter telepatisk konferens med verkmästare Leif Bength måste vi härmed korrigera din frågeställning emedan den är felstavad.

Det beror på att flipbacken förvisso redan har ett hål, men vi anser det vara för anal-lågt!

Måhända vi kommer att använda oss av en viss spegelteknik för att korrigera detta. Det lär dock fordras en akterspegel.

Eller var det inte så vi kom överens, Leif?

Jo! Allt akterut är lågt och som att ha en flipscreen på magen.

Heja Mora! :)

Jo! Allt akterut är lågt och som att ha en flipscreen på magen.

Heja Mora! :)

Lokalpatriot som jag är får jag trösta mig med att Troja slog Mora i senaste mötet. De vann även över Almtuna senaste mötet. 4-4 och förlängning. Spännande.

Jag funderar ff på om inget vettigt företag kan ta fram en vikbar display att koppla till HDMI. Gör mindre om den ockuperar blixtskon, men jag vill inte den ska krängas över optiska sökaren.

PS. Hörde att uppfinnaren Gustav S Berg har en lös display på G. Den går under arbetsnamnet IDO och har flipback med zoomningsbar ring (anpassningsbar för användarens (brun)öga. För de som önskar filma levereras den med snabbspolning. DS

Ja, med några bra änd-ringar från Gustav S Berg skulle kanske en lös flipscreen bli riktigt användbar och inte bara ändbar...

En HetDemiMooreInnovation med en kurvig sexig screen skulle vara trevlig att gå i klinch med i vårt utvecklingsprojekt, eller var det uvikning?...

Buye buye Mora...Någon!!!

Buye buye Mora...Någon!!!

Äh, dom fixar det i 2 snabba matcher på fredag o lördag. De ska bara inte ge Almtuna någon möjlighet att ta burskydd innan de anfaller. Då är Almtuna harmlösare.

Har en viss känsla av att jag borde vara seriös nu ett par inlägg.

Så jag undrar om någon kan kolla Scandinavian Photos hemsida och tycka till om deras displaysökare Zacuto Z-Finder á 4.395:-. Ser väldigt klumpig ut.

Blev aningen förvirrad över vilka modeller den passade. Jag är mest intresserad av att få den som monterades i blixtskon och kablades till kamerans utgångar. Den som man kunde betrakta ovanifrån (illustrerad) bl a.

Verkade finnas ett antal varianter om jag inte missuppfattade sajten.
Undrar vilka avgifter som tillkommer. verkade också oklart.

En bit ner på den här sidan finns den till de flesta kameror.
Beställde en för 5DII. Det tillkommer minst 50 dollar i frakt och sen vad som händer med tull och moms vet jag inte men det visar sej... Slutsumman lär väl hamna på runt 2500 skulle jag tro. Biligare än ZigView i.v.f. och förhoppningsvis bättre men någon "handikapplösning" a la Sony är det ju inte.

Om hockeyn så blir det väl samma visa som i fjol...även för Leksand skulle jag tro även om tränaren Leif Strömberg verkar ha lite mer krut i nävarna...

Lokalpatriot som jag är får jag trösta mig med att Troja slog Mora i senaste mötet. De vann även över Almtuna senaste mötet. 4-4 och förlängning. Spännande.

Jag funderar ff på om inget vettigt företag kan ta fram en vikbar display att koppla till HDMI. Gör mindre om den ockuperar blixtskon, men jag vill inte den ska krängas över optiska sökaren.

PS. Hörde att uppfinnaren Gustav S Berg har en lös display på G. Den går under arbetsnamnet IDO och har flipback med zoomningsbar ring (anpassningsbar för användarens (brun)öga. För de som önskar filma levereras den med snabbspolning. DS

Snabbspolning, låter inte det väl anal lågt?
Finns det verkligen en marknad för det idag?

Om hockeyn så blir det väl samma visa som i fjol...även för Leksand skulle jag tro även om tränaren Leif Strömberg verkar ha lite mer krut i nävarna...

Mycket OT Leif: Jag gör gärna ett avsteg från min ateistiska grundhållning och ber till Leksandsgudarna Nisse Nilsson, Totte Bengtsson, Mapa Sjögren, Taxen och Abrahamssons comboysen att de visar Strömberg mot ljuset i tunneln och en ny guldålder så man kan få se lite schyssta matcher mot "kolsäckarna" i Stockholm.

En bit ner på den här sidan finns den till de flesta kameror.
Beställde en för 5DII. Det tillkommer minst 50 dollar i frakt och sen vad som händer med tull och moms vet jag inte men det visar sej... Slutsumman lär väl hamna på runt 2500 skulle jag tro. Biligare än ZigView i.v.f. och förhoppningsvis bättre men någon "handikapplösning" a la Sony är det ju inte.

Borde vara överflyttningsbar så den kan användas både på 5DMkII och 7D, anser jag. Men hursomhelst en bättre lösning än Zigview. Ser fram emot rapporter hur den fungerar i praktiken när du väl fått den. Funderar skarpt på att införskaffa en slik appagrunk.

Ang hockeyn tror jag varken på Leksand, Mora/Almtuna, Malmö/Bofors i en kvalserie. Tror faktiskt mer på Växjö och AIK, men har en känsla av att de 2 fd elitserlagen håller sig kvar. Tycker inte heller mr Strömberg coachar Leksand speciellt bra.

Däremot tror jag att ett lag kan falla ur allsvenskan i negativt kval till förmån för Tingsryd.

Men osvuret är bäst. Det ska ju spelas om det. Hursomhelst håller jag med Wikegård att det är för lite rock ´n roll i Elitserien. De allsvenska lagen verkar piggare på den fronten, men är ju ännu inte så taktiska.

Borde vara överflyttningsbar så den kan användas både på 5DMkII och 7D, anser jag. Men hursomhelst en bättre lösning än Zigview. Ser fram emot rapporter hur den fungerar i praktiken när du väl fått den. Funderar skarpt på att införskaffa en slik appagrunk.

Ang hockeyn tror jag varken på Leksand, Mora/Almtuna, Malmö/Bofors i en kvalserie. Tror faktiskt mer på Växjö och AIK, men har en känsla av att de 2 fd elitserlagen håller sig kvar. Tycker inte heller mr Strömberg coachar Leksand speciellt bra.

Däremot tror jag att ett lag kan falla ur allsvenskan i negativt kval till förmån för Tingsryd.

Men osvuret är bäst. Det ska ju spelas om det. Hursomhelst håller jag med Wikegård att det är för lite rock ´n roll i Elitserien. De allsvenska lagen verkar piggare på den fronten, men är ju ännu inte så taktiska.

Jo, du ska få en utförlig rapport. Jag är dock lite tveksam till den så vi får se vad som trillar ut bara den anländer. Är på resande fot några dagar så jag är inte speciellt pratför för tillfället.

Om hockey vet jag inte mycket eg. Har knappt följt med i tabellerna. Tycker som du att hockeyn i Sverige har blivit väldigt tråkig på senare tid. Det var rent ut sagt en fröjd att se transatlanternas raka och snabba spel på OS. Nä, hit med mer kanadensisk attityd, minska rinkarna och gör anfallszonerna längre.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto