Fyra veckor. Det kan ju inte beskrivas som något annat än ynkligt.
Hade detta kunnat göras på en bilverkstad, då hade man kommit överens om vilken dag jobbet skulle göras, verkstaden hade plockat hem nödvändiga delar i förväg, man lämnar bilen på morgonen och hämtar den på kvällen.
Även om vi nu antar att utbytet av denna del är mer komplicerat än att exempelvis riva ut hela instrumentbrädan, byta förångaren och sen sätta ihop bilen igen, borde det inte ta mer än två dagar åtminstone.
För detta ska alltså verkstaden behöva fyra veckor. Jag tänker inte svära i detta inlägget, men jag frågar i alla fall om det är någon som har någon aning om vad det är för inkompetenta idioter som driver dessa kameraverkstäder?? Det är troligen inte bara RCC heller, för när jag pratade med Intervision i Malmö om samma sak, före jul, då svävade de också på målet och antydde att eftersom de då inte visste vad de skulle göra åt problemet, så fick de ju ta reda på det, men det började de inte med förrän de fick in min kamera i verkstaden!
Det är ju fullkomligt huvudlöst. Ändå påstår flera att Intervision är bra. Vad jämför ni med? Uppenbarligen är de helt inkompetenta på att driva verksamheten. Hur är en dålig verkstad, då, om det finns någon?
Jag arbetar själv med tillverkning av maskiner, och det kan jag ju säga direkt, att om vi hade börjat fundera på hur man ska utbilda våra tekniker till att reparera en maskin först när den första kunden ringer och säger att han har ett problem, då hade vi varit nedlagda för länge sedan.
Är kameraanvändare så in i glödröda dumma att de inte ställer några krav alls på verkstäderna? Eller är det de som är kvalificerade som proffs som får ett professionellt bemötande, och vi andra får stå ut med att bli behandlade som tredjeklassens nollor av folk som bara låtsas vara idioter?
Det här är förstås inget som gäller enbart för 7D, men i just detta fallet handlar det ju om att få den kameran att fungera så som man betalt för.