Gäddfiskarn
Aktiv medlem
Kan bara tala för min egen del. Just nu är jag nyfiken på om och när Canon kan ha ett svar på Nikon D3s fina ISO och brusegenskaper. Hade inga som helst uppgraderingstankar förrän D3an ramlade ner som en bomb med just de saker som skulle vara guld för mig. Tror väl att det finns fler som jag som sitter och funderar på om man ska byta från Canon till Nikon och 1d är helt ointressant för de flesta av oss av rena prisskäl, men 5d är möjlig för många av oss. Därav hoppet och intresset.
Är det någon skvallertant satter med info om varifrån Canon och Nikon tar sina wafers till sensorchippen. Om de tar sina chip från nån OEM-linje är det ju en ganska smal sak för Canon att köpa motsvarande D3chip och ha ett svar. Annars kan de sitta i en sjunkande och släpande jolle ett eller flera år.
Är det någon skvallertant satter med info om varifrån Canon och Nikon tar sina wafers till sensorchippen. Om de tar sina chip från nån OEM-linje är det ju en ganska smal sak för Canon att köpa motsvarande D3chip och ha ett svar. Annars kan de sitta i en sjunkande och släpande jolle ett eller flera år.