RG
Avslutat medlemskap
Tyckte det lät så kul.Bokeh skrev:
Även du bör väl begripa att Andreas menar APS-C och Fullformat ???????????????????
/kent
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyckte det lät så kul.Bokeh skrev:
Även du bör väl begripa att Andreas menar APS-C och Fullformat ???????????????????
/kent
Jag tycker att vi ska bojkotta termen "fullformat". Den tillför ingenting alls till nånting.Bokeh skrev:
Även du bör väl begripa att Andreas menar APS-C och Fullformat ?
Gäddfiskarn skrev:
Det må vara hänt att de dödar sin 1d, men som nån skrev så har de kniven på strupen så det måste göra nåt.
Jag hittar bara priser på Sonymärkta objektiv enligt ovanstående. Dyrare än både Canon och Nikon, men inte med så jättemycket förstås. Vem säljer Zeiss 70-200, 50 och 35 för Sony AF?macrobild skrev:
Jag vet inte om Sonys zeissobjektiv är speciellt högt prissatta? se deras 70-200zoom, 50mm, 35/1,4 osv
Nej, bojkotta termen fullformat.Patrik Palombo skrev:
bojkotta FF?
Tja, "småformat" är det väl ingen som har föreslagit ...?Småformat låter ju så antikt? ;p
Patrik Palombo skrev:
termen FF har ju blivit en standard i världen nu. och det är väl FullFrame och småbild det finns att välja på som låter logiskt till vad man pratar om (sensor stor som ett 35mm negativ)
froderberg skrev:
Mamiya/PhaseOne ska göra en sensor i det klassiska mellanformatet 6x4,5 cm. Blir det då full fullframe... Eller superfullframe...
froderberg skrev:
Nej, kalla saker vad de redan heter, småbildsformat och mellanformat.
I de flesta branscher möts folk från olika delar av företagen på konferenser och mässor.StaffanW skrev:
Kan vara så också att Canon faktiskt hade tänkt släppa 5D i jan/feb i år som många trodde, men just pga D3 avvaktar till augusti för att hinna vidareutveckla höga ISO.
Inte i Japan.Flash Gordon skrev:
Dessutom håller sig folk gärna kvar i branschen och flyttar från ett företag till konkurrenterna.
Jag tror inte att de kände till några detaljer innan lanseringen.Canon visste nog tidigt en hel del om Nikon D3.
Bokeh skrev:
Termen fullformat är nog så pass etablerad att det är försent med en bojkott
Annars tycker jag själv Nikons term FX format låter rätt coolt..
/kent
froderberg skrev:
Det går rykten om att de släpper en 1D mark III N eller mark IV till Photokina med småbildssensor.
lagus skrev:
Varför skulle studiomodellen ha högre ISO än sport/reportagemodellen? Verkar mycket ologiskt..