RG
Avslutat medlemskap
Men de borde ha 5D och 5Ds en snabb med 8 mp och en studio med 16 mp.Makten skrev:
Det fina är väl att den befintliga 5D kommer att rasa i pris på begagnatmarknaden när pixelhysterin börjar igen
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men de borde ha 5D och 5Ds en snabb med 8 mp och en studio med 16 mp.Makten skrev:
Det fina är väl att den befintliga 5D kommer att rasa i pris på begagnatmarknaden när pixelhysterin börjar igen
Behöver man en snabb kamera så är det väl 1D som gäller. Känns dumt att täcka "samma sak" med flera olika kameror. Skulle Canon göra en 5D med massa bps så skulle färre köpa 1D, vilket nog vore dumt. Själv har jag ingen nytta av mer än 1 bps. Om ens det.Robin Gyllander skrev:
Men de borde ha 5D och 5Ds en snabb med 8 mp och en studio med 16 mp.
Det tänkte jag int på.Makten skrev:
Behöver man en snabb kamera så är det väl 1D som gäller. Känns dumt att täcka "samma sak" med flera olika kameror. Skulle Canon göra en 5D med massa bps så skulle färre köpa 1D, vilket nog vore dumt. Själv har jag ingen nytta av mer än 1 bps. Om ens det.
jonasandersson skrev:
Vad nu då, inga nya spekulationer. Är det så att Canon nu levererat den nya kameran till tidningarna för att de ska hunnit testa den lagom tills dess att nyheten släpps? För visst brukar de göra så, eller?
froderberg skrev:
Numer släpper varken Nikon eller Canon några kameror innan de är officiella. Och inte ens efter det får man testa. Kamerorna måste ha slutlig programversion innan man får testa. Men förr så testade tidningarna ofta prototyper.
PMD skrev:
Upplösningsförmågan hos ett mänskligt öga är cirka 60 bågsekunder. Varsågod, bara att börja räkna!
PMD skrev:
Ett sensationellt resultat!
Kan inte någon göra en dpi tråd så vi slipper detta snack.jonasandersson skrev:
Känns det inte liiiite som om tråden spårar ur nu?
elbe skrev:
Hmm... 5D MkII... Hur många pixlar behöver den och hur många kommer den attt få?..
/Leif
Skulle det få plats fler i ett 40D husStaffanW skrev:
Så min slutsats är 16MP och 4b/s (om den har 1 processor, vilket jag tror den får).
Robin Gyllander skrev:
Skulle det få plats fler i ett 40D hus