Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
5D Mk2
- Trådstartare billextreme
- Start datum
Emil-G
Aktiv medlem
Re: När släpps den?
Nej, det är ingen som vet när den släpps och de få som eventuellt vet har garanterat tystnadsplikt (NDA). Varför tror du den här tråden enbart består av lösa rykten?RickE.nu skrev:
Vet någon när denna nya 5D släpps så den går att stoppa ner i kameraväskan?
Fredrik Jutfelt
Aktiv medlem
Nu kan ni sluta hoppas. Det har ALLTID varit läckor före canons släpp, men de saknas helt nu. Alltså ingen ersättare till 5D i vår.
/Fredrik
/Fredrik
BugEyes
Aktiv medlem
Fredrik Jutfelt skrev:
Nu kan ni sluta hoppas. Det har ALLTID varit läckor före canons släpp, men de saknas helt nu. Alltså ingen ersättare till 5D i vår.
/Fredrik
Jag tror du har rätt.
Men å andra sidan vet vi ju att det kommer ett släpp på torsdag och inga andra substantiella rykten är heller i omlopp vad jag sett. Bara lösa spekulationer om 5D mkII eller 450D, tom 1D mkIIIn.
Det blir totalt en svårtolkad tystnad för någon ny DSLR lär det väl ändå bli på torsdag.
laan
Aktiv medlem
BugEyes skrev:
Det blir totalt en svårtolkad tystnad för någon ny DSLR lär det väl ändå bli på torsdag.
Ja, det är den 22 idag, så det är bara att vänta =)
jag väljer ändå att tro på en 5dmk2..
Citat av mig själv i våras: " canon kommer inte att släppa en 5dmk2 innan någon av de andra släpper en ff.."
Men vem vet...
PMD
Aktiv medlem
Det kanske bara blir en ny blixtsladd och ett par nya multifunktionsskrivare?BugEyes skrev:
avslutad140924
Avslutat medlemskap
läste precis i en ryktestråd på ett annat forum att Canon skulle presentera 2st nya "entry lvl" kameror på torsdag och ingen 5D-uppföljare alls
känns inte så troligt men som sagt så är det oroande att ingen info läcker alls... men det kanske kommer i morgon tro? 40D kom väl infon ut bakvägen en dag innan...
känns inte så troligt men som sagt så är det oroande att ingen info läcker alls... men det kanske kommer i morgon tro? 40D kom väl infon ut bakvägen en dag innan...
Emil-G
Aktiv medlem
Det var väl någon som hittade den och 1Dmk3 på Amazon dagen innan?fridhamre skrev:
läste precis i en ryktestråd på ett annat forum att Canon skulle presentera 2st nya "entry lvl" kameror på torsdag och ingen 5D-uppföljare alls
fridhamre skrev:
Varför är det troligt att 5D-efterföljaren kommer nu? 1Ds mark III har ju knappt börjat levereras än. Risken är ju att folk hoppar av kön och köper nya 5D istället.
jaja, vi får se snart.
BugEyes
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Varför är det troligt att 5D-efterföljaren kommer nu? 1Ds mark III har ju knappt börjat levereras än. Risken är ju att folk hoppar av kön och köper nya 5D istället.
jaja, vi får se snart.
Kan ju vara så att folk tappar tålamodet och köper en D3 i stället. Jag kan inte säga att jag inte vore frestad om ekonomin inte vore en viktig faktor. Kanske Canon vill parera detta med att släppa något nytt.
dagr
Aktiv medlem
Det känns mer sannolikt att Canon kommer lansera ett eller ett par enklare kamerahus och prissätta dessa aggressivt tillsammans med deras 18-55 IS (samt kanske även i paket med 55-250 IS). Det är där volymen finns.
5D klarar ett halvår till. Särskilt om de låter priset fortsätta att krypa nedåt. Den är otroligt prisvärd jämfört med D3.
Personligen ser jag hellre fler trevliga objektiv.
5D klarar ett halvår till. Särskilt om de låter priset fortsätta att krypa nedåt. Den är otroligt prisvärd jämfört med D3.
jonasandersson
Aktiv medlem
froderberg skrev:
jaja, vi får se snart.
Potentiella köpare av en 1DS Mark III ser nog inte en efterföljaren till 5D som ett likvärdigt alternativ. Ja, du vet ju själv att 1rna har många andra fördelar jämfört med semipro modellen 5D, dock inte sagt att 5D är en högst potentiell kamera med många fördelar. De båda husen tillfredställer bara olika behov.
Jonas
StaffanW
Aktiv medlem
dagr skrev:
Som tex:
24-70/2.8L IS
70-200/2.8L II IS - med samma skärpa som f4 varianten
200/2L IS - med en rimlig prislapp...
28/1.4L IS - med skärpa ut i hörnen och lite vinj.
avslutad140924
Avslutat medlemskap
Jo, och sedan får vi hoppas att Canon tar i från tårna om se nu släpper mkII så den blir värd det dubbla priset mot vad en beg 5D kostar i dagsläget.
jonasandersson
Aktiv medlem
Fast nu börjar ju 5D komma ner till vettiga priser på begagnat marknaden, man hittar ex som inte gått så mycket för runt 14000:- vilket är okey. Kommer det en ny 5D kan jag tänka mig att den sjuker till 11000:-
avslutad140924
Avslutat medlemskap
precis Jonas och då vill det till att det är en ordentlig uppdatering för att man ska uppdatera till mkII istället för att köpa en beg. 5D för växelpengar
BugEyes
Aktiv medlem
froderberg skrev:
jaja, vi får se snart.
Är det någon presskonferens i morgon eller släpper dom bara nyheter via hemsidan?
Malm
Aktiv medlem
Skulle det kunna vara så att även EF 50/1.8 II får sig en uppdatering? Ser att den är slut hos i stort sett varenda handlare..?StaffanW skrev:
Som tex:
24-70/2.8L IS
70-200/2.8L II IS - med samma skärpa som f4 varianten
200/2L IS - med en rimlig prislapp...
28/1.4L IS - med skärpa ut i hörnen och lite vinj.
BugEyes skrev:
Är det någon presskonferens i morgon eller släpper dom bara nyheter via hemsidan?
Det är presskonferens i morgon klockan 9.