Henrik_L
Aktiv medlem
Jag skrev även som nedan citerat från "Hemmabio" i topicen angående denna nya Canonkamera där..För den verkar klart intresant samt sporrande för andra tillverkare att fightas med och emot..Trist bara att många med 40D som sagt kom rätt hårt i kläm både ekonomiskt samt statusmässigt då kameran ju kommer bli ihågkommen som "mellankameran" i kamerahistorien.. Men detta är ett problem Canon kommer få säkert höra mången gång globalt. men då topicen handlar om den nya så kan ju raderna citerat ju bli "rätt" även här...Så jag kopierar in även den gladare delen även här ...
"""Måste nog säga denna Canonkamera ser onekligen ytterst intresant ut.men jag är aningen svag för canons mer som här kostsammare produkter skall erkännas.. Inte dom neråt på samma sätt... Samt inte direkt över att objektiven inte alltid har stabilisering..Men men.. Det är en annan sak det..
Stämmer allt som sägs om den så är den i samma eller kanske även över eos5 d i nivå vilket inte är illa pinkat..Samt då till klart lägre pris än en Eos 5D kostade för bara kort sedan... Där blir det något att bita i för kommande generationer av kameror från andra tillverkare.. Om allt stämmer vill säga till fullo.. Det återstår att se.. En del uppskrivningar är ju inte ovanligt där sker i början...
men utan snack en intresant kamera att följa i fortsättningen och se vartåt det bär i verkligheten sedan.
Marknadskriget skapar rent roliga saker att få ta del av såsom läsare och med groende intresse i kameravärlden.. Och att totalt sett Canon är stormästarna råder ingen tvekan om.. Inte nerifrån sett då.Där finns bättre kameror från andra idag anser jag upp till en viss nivå.. Utan minsta tvekan anser jag som så också..
men uppifrån sett neråt är Canon totalt ledande utan snack.. Andra kommer underifrån.. Men Canon är den odiskutabla marknadsledaren trotts allt..
Så denna nya Canon är även måttstocken alla kommer jämföras med i semipro segmentet framöver gissningsvis..Vilket blir skoj..
Ett nytt landskap har ev skapats och ribborna höjts i segment där det kommer bli hett hett hett och kul jul kul att få läsa och ta del av...
Spännande som attan.. Rena deckaren med att man vet överaskningar kommer komma...men inte var och när..
man får gratta alla som har råd med is objektiv samt kamerahus samt vill ha Canon till vad som kan bli en mycket rolig kamera att äga.. Skulle nog lätt om jag haft råd äga denna nya Canon... Ingen tvekan alls...Den kommer nog gläda många många ägare.
Mvh
Tobbe.. """
Mkt bra skrivet. Den kommer säkert att glädja många, ända tills det kommer en ny version. Jag vill då ha alla papper på borden.