elbe
Avslutat medlemskap
Vilka går det då att lita på?
Jag tror att FOTO är unika i sina kamera- och ojektivtester.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka går det då att lita på?
Mest unika är ändå de egna fälttesterna. Användning av en glugg under längre tid tycker jag ger mig som fotograf bäst uppfattning om huruvida jag gillar en glugg eller inte. Då får man med sig mer info än den som enbart handlar om ren skärpa.Jag tror att FOTO är unika i sina kamera- och ojektivtester.
Jag blev inte särskilt mycket klokare av det "förtydligandet", men någon brist på exempelbilder är det knappast i dpreviews tester. Inte heller är det någon brist på andra uppgifter, så jag förstår fortfarande inte vad klagomålet gäller.För mycket per pixel, för litet per bild...
FOTOs tester är utmärkta och de brukar normalt stämma väldigt bra överens med dpreviews tester och slutsatser.Jag tror att FOTO är unika i sina kamera- och ojektivtester.
Jag vill förtydliga mig lite. Displayen på D3 är naturligtvis överlägsen den på 40D eller Mark III. Den är rent av bättre o skarpare än min Dataskärm. Men för mig i mit sätt att fota saknar den högre upplösningen praktisk betydelse. Jag kunde göra ungefär lika träffsäkra bedömningar av bilderna med skärmen på min förra Mark III som på nuvarande D3. Det är dock väldigt trevligt utifrån bildvisningssynpunkt att förfoga över skärmen på D3.
För mig är dock inte skärmkvaliten en särskilt viktig egenskap, men jag har inget emot att ha en högupplöst skärm.
Mest unika är ändå de egna fälttesterna. Användning av en glugg under längre tid tycker jag ger mig som fotograf bäst uppfattning om huruvida jag gillar en glugg eller inte. Då får man med sig mer info än den som enbart handlar om ren skärpa.
Sen så tycker jag det är viktigt att läsa flera tester, både från professionella och användare. Ibland ställs ens inbillade kunskaper på ända då man råkar jämföra en produkt med en annan. Sanningar man inte hade en aning om uppenbarar sig ibland smärtsamt tydligt.
Enkelt, det är betydligt mer lukrativt att byta ut modellerna i 40D-klassen.Jag undrar mest varför Canon släpper en uppföljare till 40D så tätt inpå när det dröjer så länge till uppföljaren till 5D.t.
ISO 3200 crop här ex..
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1019&thread=29113100
ISO 1600
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/html/sample4_e.html
//Daniel
...Jag undrar mest varför Canon släpper en uppföljare till 40D så tätt inpå när det dröjer så länge till uppföljaren till 5D. ....
Jag är fortfarande lite skeptisk. Jag undrar mest varför Canon släpper en uppföljare till 40D så tätt inpå när det dröjer så länge till uppföljaren till 5D. Det känns faktiskt lite halvtaskigt när man köpt en 40D nyss. Jag börjar bli lite smått trött på Brännviddsförlängningeni faktiskt.
Jag har avhållit mig från uppgradering från 20D eftersom jag trivts så bra med RawShooter Premium (även om jag även har Capture One), men nu kan jag inte hålla mig längre utan har lagt en beställning på 50D.
RawShooter går tyvärr inte uppgradera till nya kameramodeller. Synpunkter på val av konverterare till 50D?
aake
Därför dom "måste" då dom är pressade i detta segment att stoppa andra märken så mycket som går för "köpa tid"..Samt ofördela troligen så man sänker priserna och ger mer funktioner i kamerorna så detta med bantade kameror försvinner delvis för hålla priser nere.. helt enkelt en prisänkning som kallas modellbyte kan man kanske kalla det lite..
Så enkelt kanske det är om man utgår ifrån faktiska händelser i kameravärlden..
Inte är det för Canonfolket ropade efter det i alla fall.. Det har man inte sett någonstans direkt.... Nej det är nog helt troligt marknadskriget som är hårt under upptrappande som utlöst detta att man till o med i stort sett raderar 40D´s kameramodell såsom "den canon slog ihjäl själva" i folks ögon..
För inte ens en urkorkad marknadsförare skulle missa att aggerandet slår oerhört mot just 40D ägarna som handlat dyrt som attan..Samt dessa begmarknad så snart därefter..
Så marknadskriget är mina pengar satta på är skäl samt orsak..
Det är enbart rena spekulation och inget annat..