Jag skulle köpa en kompakt till min flickvän och hittade en för 1500, tog en låda och gick mot köerna, stod i kö ett jävla tag bara för att få reda på att kameran kostar 3000. Så jag gick tillbaka till kameraavdelningen där personalen sa att priset gäller för demo-exet. Jag tyckte att demo-exet såg fräscht ut så jag sa att jag kunde ta det. Försäljaren tog då min första låda och öppnade den för att se om det var denna lådan demo-exet skulle ligga i, men det låg redan en kamera där (ny). Försäljaren måste fått hjärnsläpp för han la tillbaka kameran skrev ut en lapp där det stod att den kostade 1500 och skickade tillbaka mig till kassan. Glad över min otroliga tur missade jag att kassörskan inte drog 20% av kameran. Detta upptäckte jag någon timma senare och åkte tillbaka. När jag sedan förklarade mitt problem fick jag bara stoppa in kontokortet i läsaren och få mina 20% tillbaka (trodde jag!). När jag kollade på mitt nya kvitto såg jag att jag fått 600 kr tillbaka, alltså 20% av fullpris på kameran!
Alltså fick jag en 3000kr kamera för 900kr