Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20 % rabatt på mediamarkt på allt

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju nog en viss skillnad om man precis innan rean köpt varan dyrare. Du har ju haft din i en månad :)

Jag har för mig att Mediamarkt har prisgaranti. Dvs hittar du en billigare produkt som de lagerför i en fysisk butik oavsett konkurrent eller samma kedja så får du mellanskillnaden tillbaka.
Detta gäller i 30 dagar.
Ring o kolla!

/Stefan
 
Lyckad affär

Jag hade turen att ha vägen förbi en Media Markt lagom till 08:00, så jag svängde in och kom över sista exemplaret av en Canon 60D... 7592:- är ett konkurrenskraftigt pris och jag behöver nog inte bekymra mig om att behöva använda prisgarantin heller... Tyvärr var kameran så i fokus att jag glömde bort att titta på andra grejer man tänkt skaffa när man ändå var där... Kanske blir en sväng till Skövde idag, mest för att kolla läget och se om det finns något kvar av intresse ändå...
 
Jag hade turen att ha vägen förbi en Media Markt lagom till 08:00, så jag svängde in och kom över sista exemplaret av en Canon 60D... 7592:- är ett konkurrenskraftigt pris och jag behöver nog inte bekymra mig om att behöva använda prisgarantin heller... Tyvärr var kameran så i fokus att jag glömde bort att titta på andra grejer man tänkt skaffa när man ändå var där... Kanske blir en sväng till Skövde idag, mest för att kolla läget och se om det finns något kvar av intresse ändå...

Kan du kolla lite snabbt om ett Nikon 70-200 VR II finns där och pris?
 
Jag hade turen att ha vägen förbi en Media Markt lagom till 08:00, så jag svängde in och kom över sista exemplaret av en Canon 60D... 7592:- är ett konkurrenskraftigt pris och jag behöver nog inte bekymra mig om att behöva använda prisgarantin heller... Tyvärr var kameran så i fokus att jag glömde bort att titta på andra grejer man tänkt skaffa när man ändå var där... Kanske blir en sväng till Skövde idag, mest för att kolla läget och se om det finns något kvar av intresse ändå...

Skriv gärna i tråden om det finns något kul kvar i Skövde, bor i Mariestad nämligen :) Fast det kanske bara är idag kvar, eller hur länge håller de på? Till Canon då! :)
 
Det var väldigt rensat i Skövde, på nästan alla produktområden, fotoavdelning nästan helt länsad bortsett från några billiga objektiv som Canon 75-300 för 1200:- efter reaavdrag...
 
och nu dök första 5d-kitet från MediaMarkt upp här på forumets annonsmarknad, med ett påslag på fyratusen, fy tusan, men den nyblivna krämaren hajjar nog snart att normalt begagnatpris för kitet nog är vad han gav snarare.
 
Hämtade hem ett D7000 kit från MM i Jönköping. Naturligtvis "var de slut" (jag var ändå där 08:00), men jag "övertygade" säljaren om att ge mig demoexet, naturligtvis efter att ha inspekterat det noga.
10200 för D7000 får anses som ok pris... :)
 
Trots 20% avdrag var en del prylar dyrare nu än dagarna före jul. Hade bl a ögonen på en liten 2,5" hårddisk på 500GB, kostade en hundring mer idag. Den billigaste 2 TB disken var en femtiolapp dyrare än på Netonnet. Köpte ett paket DVD-skivor o CD-skivor. Efter 20% avdrag visade de sig vara 40 spänn dyrare än på ICA Maxi (!) men vem orkar kriga för 40 spänn, men man lär sig...
 
Ett av dom stora felen på MediaMarkt; att dom inte har en normal websida där man kan kolla lager och priser. Dom vill väl att man ska åka dit så det kan bli mer impulsköp - själv blir jag bara f-bannad varje gång jag åker dit och trängs utan att hitta det jag vill ha. Att ringa fungerar inte, antingen svara ingen, eller så svarar en som inte kan något, eller så stämmer inte det dom säger med vad man sedan får höra på plats. MM är på min s.k shitlist sedan länge.

Nu tänkte jag åka dit ändå idag, inte för att handla något men som en utflykt för att beskåda spektaklet. :)

Visst är det märkligt att ett så passtort internationellt företag inte lyckas knåpa ihop en webbshop utan nöjer sig med att lägga ut kampanjblad. Känns ju som om de är 15 år efter sin tid - minst. Deras konkurrenter är bara att gratulera. De säger ju nej till alla affärer som inte är helt geografiskt lokala (de svara ju inte ens i telefon ju enligt en del vittnesmål i tråden). De missar alla affärer efter kontorstid. Vilken elektronikkedja har råd med det idag? Scheissebilligt - ja kanske det, men vad hjälper det om kunderna inte kommer åt grejorna rent fysiskt med det upplägg de valt?
 
och nu dök första 5d-kitet från MediaMarkt upp här på forumets annonsmarknad, med ett påslag på fyratusen, fy tusan, men den nyblivna krämaren hajjar nog snart att normalt begagnatpris för kitet nog är vad han gav snarare.

Haha såg det,

Men står ju att han har kvitto och obruten förpackning, Då är det väll bara lämna tillbaka den =)

varför försöka sälja den till folk, ?
 
Visst är det märkligt att ett så passtort internationellt företag inte lyckas knåpa ihop en webbshop utan nöjer sig med att lägga ut kampanjblad. Känns ju som om de är 15 år efter sin tid - minst. Deras konkurrenter är bara att gratulera. De säger ju nej till alla affärer som inte är helt geografiskt lokala (de svara ju inte ens i telefon ju enligt en del vittnesmål i tråden). De missar alla affärer efter kontorstid. Vilken elektronikkedja har råd med det idag? Scheissebilligt - ja kanske det, men vad hjälper det om kunderna inte kommer åt grejorna rent fysiskt med det upplägg de valt?
I min mellanstora stad är det alltid betydligt mer människor i media markts butiker än konkurrenterna. Det kanske säger något...
 
Föredrar själv att läsa på INNAN jag går till affären. Många (inte i denna tråd dock) verkar knalla in i en butik utan en aning om vad de ska ha. Bättre som sagt att kolla upp saker och ting själv. Då är det bara att välja billigaste butiken och köpa sin vara. Då spelar det ingen roll om personalen är totalt inkompetent vilket ofta är fallet på Elgiganten mfl., de behöver bara klara av att kolla lagersaldo. ;-)
 
Visst är det märkligt att ett så passtort internationellt företag inte lyckas knåpa ihop en webbshop utan nöjer sig med att lägga ut kampanjblad. Känns ju som om de är 15 år efter sin tid - minst. Deras konkurrenter är bara att gratulera. De säger ju nej till alla affärer som inte är helt geografiskt lokala (de svara ju inte ens i telefon ju enligt en del vittnesmål i tråden). De missar alla affärer efter kontorstid. Vilken elektronikkedja har råd med det idag? Scheissebilligt - ja kanske det, men vad hjälper det om kunderna inte kommer åt grejorna rent fysiskt med det upplägg de valt?

Jag tror att det är "by design" ... Dels måste man ju som sagt åka dit för att se om det man vill ha finns hemma, och det är väl säljarnas första trick - få in kunden innanför dörren så man kan bearbeta dom och så att dom impulsköper sånt som dom inte planerat för. Dels - och det är det mer cyniska i det hela - så är det många som inte kollar upp priserna, och det blir ju svårare när man väl är där, och då åker flera som vi sett i tråden dit på att det fantastiska superlåga reapriset i stora röda siffor i själva verket är högre än både konkurrenternas och MMs egna innan rean började ... snyggt upplägg. :)
 
Var inne på Uppsala buitken idag och det var inte mycket folk där. De hade ganska mycket kvar också, bland annat en massa 550D och 60D. Tittade på stativen men av någon anledning kostade de mycket mer än de på Barkarby (som förvisso inte hade någon inne förutom demoexen), så det blev inget av det heller.
 
Var också i Uppsala idag. Kollade en a850 för 15992 kr efter rabatt, åkte till Elgiganten och dom matchade det priset och lade sig ytterligare en femhundring under!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.