Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20 % rabatt på mediamarkt på allt

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad jag minns från huvudet (detta är då ordinarie pris):
70-200 2.8 = 19590
50 1.4 = 3490
d7000 + 18-105 = 12990

Samtliga är nikon. Det är ungefär billigaste priserna på prisjakt +/- någon hundralapp. Med rean blir det ju rejält mycket billigare ex 70-200 blir ju runt 16 000.

70-200 2.8

Kosta 21990 kr i örebro, Så blev ingen affär för mig

D300s hus
D7000 hus
var slut när jag kom dit kl 9
 
70-200 2.8

Kosta 21990 kr i örebro, Så blev ingen affär för mig

D300s hus
D7000 hus
var slut när jag kom dit kl 9

... och jag som köpte ett 70-200/2,8VRII i måndags i Malmö för 19590 kr. Verkar ju som en kraftig höjning av ordinariepriserna. Men med 20% rabatt så blir det ju ändå ett par tusen billigare, får se hur det går med mellanskillnaden senare idag.
 
... och jag som köpte ett 70-200/2,8VRII i måndags i Malmö för 19590 kr. Verkar ju som en kraftig höjning av ordinariepriserna. Men med 20% rabatt så blir det ju ändå ett par tusen billigare, får se hur det går med mellanskillnaden senare idag.
Malmö != Örebro

De har olika priser i butikerna snarare än att de höjer inför rean.
 
sugen på ett 70 - 200 VR2, Men vet inte om det finns i örebro men iaf värt och ta en sväng =)

Gud vilken skitsida. Varför måste man anmäla sig för att få ett nyhetsbrev om man bara vill kolla vad de har för produkter att sälja? Den lämnade jag direkt oh jag undrar om det var det den marknadssnubben ville som designat den sidan och den dialogen.
 
Gud vilken skitsida. Varför måste man anmäla sig för att få ett nyhetsbrev om man bara vill kolla vad de har för produkter att sälja? Den lämnade jag direkt oh jag undrar om det var det den marknadssnubben ville som designat den sidan och den dialogen.

Dom har bara kampanj blad på hemsidan, Resten får man ringa o höra med eller åka till affären .
 
Ett av dom stora felen på MediaMarkt; att dom inte har en normal websida där man kan kolla lager och priser. Dom vill väl att man ska åka dit så det kan bli mer impulsköp - själv blir jag bara f-bannad varje gång jag åker dit och trängs utan att hitta det jag vill ha. Att ringa fungerar inte, antingen svara ingen, eller så svarar en som inte kan något, eller så stämmer inte det dom säger med vad man sedan får höra på plats. MM är på min s.k shitlist sedan länge.

Nu tänkte jag åka dit ändå idag, inte för att handla något men som en utflykt för att beskåda spektaklet. :)
 
utplockat?

Ni som nyss varit runt, är det utplockat? Hur ser tex utbudet ut på dyrare hus, typ 5D Mark2 / D700 / D3:eek:r i era butiker?
 
7d

Kom hem från Borås med sista 7D 13´495:- minus 20% 10´800.
De hade 5D II + 24-105 för ca 26´000
100-400 för strax över 10´ när rabatten var avdragen.
70-200 2.8 IS II för 19´995 ex rabatt

Annars mest demo ex kvar (dock många utan obj på, så det är nog inte fingrade på så mycket)

John
 
Kom hem från Borås med sista 7D 13´495:- minus 20% 10´800.
De hade 5D II + 24-105 för ca 26´000
100-400 för strax över 10´ när rabatten var avdragen.
70-200 2.8 IS II för 19´995 ex rabatt

Annars mest demo ex kvar (dock många utan obj på, så det är nog inte fingrade på så mycket)

John

Grattis till ett bra köp :) Kul att min 7D jag köpte från fotokungen som demoex for 10500kr fortfarande har svårslaget pris.
 
Kan bara meddela att 5d MkII inte finns kvar i Kungens Kurva iaf.

Och alla galningar handlar skruttprylar för runt 200 kr och bildar
kö på 90 minuter...
 
Var på MM i Forum Nacka och fick köpa ett Nikkor 50 mm 1.4G för 2712 kr. Det var rätt utplockat i hyllorna men en D7000 fanns kvar. Kom dock inte ihåg priset.

Jag var dessutom sugen på ett Gitzo Basalt kolfiberstativ för 4000 kr. Men jag känner att jag måste läsa på lite innan man spontanköper ett stativ :)
 
Var på MM i Forum Nacka och fick köpa ett Nikkor 50 mm 1.4G för 2712 kr. Det var rätt utplockat i hyllorna men en D7000 fanns kvar. Kom dock inte ihåg priset.

Jag var dessutom sugen på ett Gitzo Basalt kolfiberstativ för 4000 kr. Men jag känner att jag måste läsa på lite innan man spontanköper ett stativ :)

Såg du några Canon 5D kvar i Nacka? Och var det lång kö?
 
Kommer tyvärr inte ihåg om någon Canon 5D fanns kvar. (tittade nog mest på NIkonobjektiv). Jag kom dit runt 12.30 och då var det säkert 20 meter kö till alla kassor. Jag gick runt en lång stund i butiken och "fönstershoppade" och vid kl 14.30 så var det inte mer än 5 minuter väntan vid kassan.
 
Kommer tyvärr inte ihåg om någon Canon 5D fanns kvar. (tittade nog mest på NIkonobjektiv). Jag kom dit runt 12.30 och då var det säkert 20 meter kö till alla kassor. Jag gick runt en lång stund i butiken och "fönstershoppade" och vid kl 14.30 så var det inte mer än 5 minuter väntan vid kassan.

Som jag upplevde det så var det krig vid Teveapparaterna och rätt lugnt vid fotohyllorna
 
I Stockholm (Heron City) gick det inte att komma fram till kamerorna. :)
 

Bilagor

  • _M1D0644.jpg
    _M1D0644.jpg
    40.9 KB · Visningar: 457
Och så här såg det ut vid iPads och mot kassorna
 

Bilagor

  • _M1D0646.jpg
    _M1D0646.jpg
    57.8 KB · Visningar: 452
På MM i Växjö gäller endast lägstaprisgaranti i jämförelse med lokala fysiska affärer, exempelvis Expert, Elgiganten, SIBA och OnOff.

Vidare är MM visserligen en kedja men varje affär tillämpar fri prissättning. Exempelvis kunde man på Heron City tidigare köpa en FF Sony A850 för 22990, medan den i Växjö kostade 19.990:-, d v s 3 tusenlappar mindre. Då var ändå det exet på Heron ett demoex.

Detta inlägg har inget med rabatter att göra, men skriver det bara för att påvisa att lokala variationer kan vara ganska stora. Så stora att om man köper en glugg för 12000:- minus 20% rabatt=9.600:- kan den finnas för 10.290:- utan rabatt på ett annat MM. Men får man då 20% på 10290:- så är det ju väldigt bra.

Håller med Sten-Åke om att hemsiddan är skrutt. För att kolla om en vara finns samt pris måste man ringa och det är väldigt svårt att komma fram, även under andra tider än jul.

Annars har jag väldigt bra erfarenheter av MM. Aldrig problem eller tjafs om en vara man köpt är deffekt och man vill byta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.