mamiyaolympus
Avslutat medlemskap
Har testversionen av Lr. Kanske har möjlighet att köpa Ps till överkomligt pris. Behöver jag Lr då? I så fall varför.
n´Erik
n´Erik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill vända på det och fråga, behöver jag PS? Om du inte skall manipulera dina bilder utan bara göra det bästa av det som finns så är LR det rätta (tycker jag). Jag använder aldrig PS. /Frode
Vad kag inte kan hantera med Lightroom är att programet inte bildbehandlar mina bilder. Utan bildbehandlar någon "Imaginär" bild och sparar bara ändringarna. Min NEF-fil är alltid oförändrad.
Allt jobb som jag gjort i Lightroom var totalt bortkastat.
När jag har bildbehandlat i PS så sparas ändringarn i bildfilen och finns där kvar även om nått "händer" med PS. Men det går alltid att backa.
Behöver PS för Panorama och fokusstacking. Ger också möjligheter till bättre skärpning.
Och i mitt att hantera mina bilder går det inte att kombinera med både Lightroom och PS.
Lr kostar ju inget. Bästa programmet.
Vad då kostar inget!? 1205 kronor och 40 öre står det på Adobes website att den kostar.
Visserligen ganska billigt för ett program från Adobe, men ändå...
1317:- inkl. moms och frakt för Lr. Om jag genom en lärare kan få Ps för 2000:- kan det kanske vara värt det för de få gånger jag känner att jag skulle vilja leka lite mera med någon bild. Annars som sagt finns ju GIMP som kan läsa TIFF.
Han menade nog att allt man stjäl är gratis.....tills man åker dit för det.
/Stefan