Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommande prishöjning på Adobes olika planer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag
Jag var och tittade på hur det såg ut för mig. Under ”Hantera plan” fanns enbart möjligheten att säga upp planen. Under ”Fakturering” stod det att det var en Årsplan med förskottsbetalningar med 131,25/mån.

Vad nu detta innebär för mig?
Samma sak gäller min plan. Någonstans på supportsidorna läste jag något som jag uppfattade som att man har möjlighet att göra ett val angående sin plan när förnyelsedatum närmar sig.
Urban (inlägg #3 ovan) har en prisuppgift på 215 kr per månad i framtiden. Inför en sådan prishöjning finns det en del att fundera på.

Additionally, this plan is expanding to now include Lightroom Classic
Intressant att det varken finns med i matrisen på deras hemsida eller om man listar program som ingår när man ska välja plan. Fattar att det börjar gälla från 15/1, men skulle definitivt kunna vara tydligare än att bara dyka upp i ett blogginlägg. :)

Jag har inte valet att ändra till årsplan på mitt konto. Det står årligen, men jag betalar ju varje månad. Går detta att lösa så man slipper betala den höjda avgiften?

Som jag fattat det är alla abonnemang ett-åriga oavsett om man förskottsbetalar hela beloppet eller betalar/månad. Det som händer nu är att förskottsvarianten behåller sitt gamla pris medan månadsvarianten höjs (för samma plan då förstås).
Eftersom mitt utgångsdatum är 11/1 har jag idag ändrat från månads- till förskottsbetalning och det blev t o m en liten rabatt jämfört med månadsbeloppet x 12.

Jag har Photography 20Gb och kommer byta till Lightroom 1Tb.

Fick chatta med några olika personer innan de till slut kom fram till att Lightroom Classic faktiskt kommer ingå i Lightroom-planen. Fick rekommendation enligt denna bild om någon annan är i samma sits.

IMG_4029.jpeg

Underlig affärsidé. Har de väl gjort PS och upperhåller den till de som vill betala, så borde det vara billigare för Adobe att ha användare i en sådan Plan än att de ska sätta av 1TB till alla användare. Lagringskapacitet är ju inte gratis men PS borde inte kosta Adobe något

Även om man betalar månadsvis, så har man årsavtal, avslutat man i förtid, måste man betala halva av återstående tiden.
Kom runt det nyligen genom att ändra plan. Hade tidigare "Creative Cloud Alla program" och skulle behöva betala återstående abonnemangskostnad om jag avslutade det, om jag istället ändrade till en billigare plan återbetalades återstående kostnad.

Ska jag gissa så gäller inte 15/1 för alla. Vi som har planen ett år med månadsbetalning kommer antagligen att få ett mail ca en månad innan den går ut, och det är först då vi kan switcha till årsbetalning. Men nu gissar jag bara..., blir väl till att hålla utkik efter valalternativen när 15/1 närmar sig (jag har inte fått mail)

Samma för mig. Kan det bero på att jag/vi betalt 1 år i förskott trots planen är "månadsbetalning"? Köpte 1år "förköp" under Black friday till "billig penning".
Samma för mig trots att jag betalar per månad. "Årsplan med månadsbetalning" står det hos mig + att jag ser betalningarna varje månad. Däremot kan jag inte se när året tar slut. "Har du problem så vänta i 24 timmar" står det i deras FAQ. Passar mig bra, för jag har ändå inte tid att kontakta dem idag.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar