Annons

10 Bästa foto objekten i Sverige!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Glöm inte Frånö folkets hus här i västernorrland. När man är där kan man riktigt känna historiens vingslag och höra ekot ifrån demonstranternas röster innan man inledde demonstrationståget emot Lunde 1931.
 
Brösarps backar strax norr om Kivik.

Om du ska till Fårö så rekommenderar jag de magnifika raukarna där.

Usikten från Stadshustornet i Stockholm. Särskilt vyn över Riddarholmen och Gamla stan.

Utsikten från Västerbron över Riddarfjärden (Stockholm).
 
Jag fyller på med Hallands väderö, fantastisk samling av olika miljöer på liten yta. Trevligt utflyktsmål oxå.

/Per
 
Jakelol skrev:
Uppsala har ju Nordens största kyrka ,Silverbibeln, Uppsala högar (Vikinga kungs gravar) you name it.

Jag trodde Nidarosdomen i Trondheim var nordens största. Jag kan ha fel i denna tro. Någon som kan vederlägga?
Mvh/Göran
 
Voxa skrev:
Jag trodde Nidarosdomen i Trondheim var nordens största. Jag kan ha fel i denna tro. Någon som kan vederlägga?
Mvh/Göran

Nope... Nidarosdomen är Världens Nordligaste Katolska kyrkobyggnad... Uppsala = Nordens Största kyrkobyggnad...
 
Nåpgra "klassiker":

Lapporten
Rapadalen med Skierfe
Ladtjojaure med Tuolpaguorni och Kebne
Ales stenar
Lunds domkyrka
Skuleberget Högakusten
Ulvön
Gamla stan
Brösarps backar
Visby
Näsåkers branta nipor
 
naturen vid Gamla E4-ans sträckning vid Gränna
Öland
Bilkyrkogården på Kyrkö mosse
Slussar vid Göta kanal
Ekskogen på Visingsö
Drottningholmsteatern

-- MW
 
Canonliza skrev:
Gotland, Gotland, Gotland... ;)

//Liza

Gotland är oerhört fint på vintern (har bara varit där på vinter faktiskt...). Jag har lyckats ta några väldigt fina bilder med väldigt skön medeltidskänsla när det har varit lite mulet och grått där!! Rekommenderas varmt!
 
Gunnlaug skrev:
Nope... Nidarosdomen är Världens Nordligaste Katolska kyrkobyggnad... Uppsala = Nordens Största kyrkobyggnad...

OK, jag har varit i båda, fick för mig att nidarosdomen var större . . hur som helst, två verkligt pampiga katedraler.
Of the topic: Orgelkonserten i Nidaros gick inte av för hackor, det tog ett tag för accorden att rulla fram och åter genom hela kyrkan . .
Tackar för uppgiften
Göran
 
Per skrev:
Jag fyller på med Hallands väderö, fantastisk samling av olika miljöer på liten yta. Trevligt utflyktsmål oxå.

/Per

...och när du är på väg därifrån svänger du in till Hovs Hallar, bara någon mil därifrån. Helt fantastisk plats med stora klippor, vacker utsikt över hela Laholmsbukten, ofta en fantastisk solnedgång.

Malmö har ju sitt nya, fina Turning Torso. Drygt 600 år tidigare byggdes Kärnan i Helsingborg... :), också värt ett besök med fin utsikt över staden och Öresund.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.