Annons

#1 Diagonaler

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu ska vi se. Här är mitt förslag på diagonaler. Lite krångel men det får det väl vara värt...! :)

Här är en till länk den stora bilden.
 

Bilagor

  • diagonalen.liten.jpg
    diagonalen.liten.jpg
    30.2 KB · Visningar: 974
Lite stiltje på jobbet så här i mellandagarna, tur att jag hade kameran med mig...
 

Bilagor

  • copy ii of dscf0270.jpg
    copy ii of dscf0270.jpg
    42.1 KB · Visningar: 949
här är mitt bidrag... var ganska tröt 7 på morgon ner jag åkte från jobbet... det var ganska tomt i bussen :D
 

Bilagor

  • 2003_12_429.jpg
    2003_12_429.jpg
    14.1 KB · Visningar: 936
Jamas skrev:
Hahahahaha!! Bilderna är ju klockrena Terje!! Blir nog lite roligare när man vet vilka som är med. :)
Har dom varit med i Ljusnan?

Nej Tobias... Dessa bilder publicerades inte i Ljusnan. De valde en ganska tråkig talarbild på L Olsson... Bilderna var väl för "känsliga"... :)

Terje
 
Får man fota på Guggenheim?

Hittade den här diagonalen när jag städade hårddisken... Hangover på Liseberg...
 

Bilagor

  • diagonal.jpg
    diagonal.jpg
    27.7 KB · Visningar: 911
Kul (utvecklande) idé som får mig att tänka lite till, att kanske skärpa till mig och eventuellt lära mig något också! Många av mina bilder innehåller diagonaler som får bilderna att ofta lyfta lite extra. Har här valt att visa ett motiv från Södermalm plåtat under en gallerirunda i höstas. Diagonalerna spelar här en stor roll eller hur?
 
carramba skrev:
här är mitt bidrag... var ganska tröt 7 på morgon ner jag åkte från jobbet... det var ganska tomt i bussen :D

Dina bussäten påminde mig om en bild på kundvagnar som jag tog för ett tag sedan. Den har ju en ganska tydlig diagonal.
 

Bilagor

  • 990-01463.jpg
    990-01463.jpg
    29.4 KB · Visningar: 896
fast jag tycker nästan att det är behagligare när diagonalen inte är så dominerande...
 

Bilagor

  • 8.jpg
    8.jpg
    36.8 KB · Visningar: 852
DOGS kommer här med lite bilder

Ny på Forumet och anammade det här med diagonaler. Hoppas jag hajat detta rätt. Lärde mig en hel del om bildkomposition när jag letade efter diagonala bilder. Här kommer fyra bidrag efter varandra.
Först ut ett föl, där jag tyckte både huvudet och kroppen är diagonal åt båda hållen..
 

Bilagor

  • diagonalfol.jpg
    diagonalfol.jpg
    29 KB · Visningar: 800
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.