Alltså, utan kompromisser talar ett köp för den utmärkta Sony A100.
Pentax K100D är nästan lika bra, bara nästan, tror jag.
,
Sony A100, den har allt, snabbare än fotografen till skott, spegeluppfällning och massa annat som naturligtvis är nödvändigt (?), jag orkar inte räkna upp alla finesser...
Behövs det räknas upp alla finesser egentligen, mängden finesser gör det en kamera bättre, än sina konkurrenter, blir bilderna bättre?
Några här på Fotosidan tycks vara totalt insnöade på att räkna upp data, för en viss D-SLR, när det är hur kameran upplevs, hanterbarheten, som är det viktigast!
Skulle färgåtergivningen mellan olika D-SLR spela någon roll, när fotopapprets dynamik/färgbredd avgör hur mycket som kommer med?
Tyvärr, är fotopappret något sämre att återge alla nyanser, som bildsensorn faktiskt har registrerat, kvittar från vilken D-SLR!
Hallå, alla håller på sina egna kameror, de är bäst, alltså måste jag göra detsamma, Sony A100.
Ger en D-SLR från Pentax bättre bilder än motsvarande från Sony, Sony sämre än Pentax, Canon bättre bilder än Nikon, Nikon sämre än Canon?
Är då också en D-SLR från Canon bättre än motsvarande från Olympus eller var det Nikon eller Pentax eller Sony?
Canon har flest objektiv i sitt sortiment, men det blir "svettigt dyrt" att köpa alla, för det är väl meningen att man till slut skall ha köpt alla?