Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övernaturligt/oförklarligt?

Produkter
(logga in för att koppla)
kvalitén på bilden är ju svag med 40kb? jmf med originalet som är på flera Mb. Så jag förstår att den ser suddig och inte speciellt tydlig ut. Det är den annars. Alla har sin version, vilket är kul!
Tillägg: jag har alltså klippt ut en liten del av en stor landskapsbild, som jag sedan förminskat;)

Mitt bidrag.. två vita(?) prickar som rörde sig över himlen en tidig morgon i hässelby.. de rörde sig inte i en rak bana utan de ändrade riktning. Utifrån detta tror jag inte att det va några ballonger (väderballong alltså).. men jag vet inte. Jag tror 100% på en naturlig förklaring, men jag har ju fortfarande inte hört den.

Det som va så konstigt va då att prickarna var så tydliga när det va så ljust ute och väldigt soligt, så jag tog fram kameran för att dokumentera och fortsatte med frukosten.

(bilden är ca 70% av orginal storlek, skuren ur orginalbilden, tror jag zoomade in prickarna så mycket det gick)

Bilagor

• någonting i luften.jpg
    någonting i luften.jpg
    62.7 KB · Visningar: 464
Även denna bild kommer från hässelby.

Den är tagen med IR-filter, men någon sorts vålnad verkar projiceras från rymden just i det ögonblick jag tar bilden :)

Kan säkert förklaras med lämpligt teoretiskt resonemang, men lite skum är den iaf.

Bilagor

• 20050625_backlura_ir_014.jpg
    20050625_backlura_ir_014.jpg
    46.8 KB · Visningar: 439
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar