Estethia
Aktiv medlem
well, jag har inte fördjupat mig alls i tekniska dodometrier.. jag bara märkte rent praktiskt att det var en avgrundsdjup skillnad i hastighet på autofokusen på det sätt som jag använder kameran (motiv i rörelse och mörka kyrkor, nästan alltid största bländaröppning) och att istortsätt varenda bild med D2x fick skärpan precis där den ska vara i jämförelse med D100 i liknande situationer.
dvs. på båda två kameror presterar autofokusen olika snabbt på samma bländaröppning.
men jag byter gärna din D2x mot en av mina D100'or om du inte tycker det är nån skillnad. ;o)
dock var det inte D2x eller D100 som skulle avhandlas i den här tråden.
vill du fortsätta diskutera kameramodeller med mig så får du gärna invitera mig till nån av de långa hyllningstrådar om D2x som du tydligen figurerar flitigt i.
;o)
dvs. på båda två kameror presterar autofokusen olika snabbt på samma bländaröppning.
men jag byter gärna din D2x mot en av mina D100'or om du inte tycker det är nån skillnad. ;o)
dock var det inte D2x eller D100 som skulle avhandlas i den här tråden.
vill du fortsätta diskutera kameramodeller med mig så får du gärna invitera mig till nån av de långa hyllningstrådar om D2x som du tydligen figurerar flitigt i.
;o)