Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
well, jag har inte fördjupat mig alls i tekniska dodometrier.. jag bara märkte rent praktiskt att det var en avgrundsdjup skillnad i hastighet på autofokusen på det sätt som jag använder kameran (motiv i rörelse och mörka kyrkor, nästan alltid största bländaröppning) och att istortsätt varenda bild med D2x fick skärpan precis där den ska vara i jämförelse med D100 i liknande situationer.
dvs. på båda två kameror presterar autofokusen olika snabbt på samma bländaröppning.
men jag byter gärna din D2x mot en av mina D100'or om du inte tycker det är nån skillnad. ;o)

dock var det inte D2x eller D100 som skulle avhandlas i den här tråden.
vill du fortsätta diskutera kameramodeller med mig så får du gärna invitera mig till nån av de långa hyllningstrådar om D2x som du tydligen figurerar flitigt i.
;o)
 
Att D2X har en bra Af är tveklöst eftersom den har MultiCam-2000. Det gillar jag och tydligen även du. D100 har MultiCam-900, och däremellan finns MultiCam-1300 som sitter i t.ex F100. Skillnaden är således milsvid. Men...
...det man har blir inte sämre av att det dyker upp bättre. Jag gillar fortfarande min D100.
 
Är det någon som har tänkt att ta bilen till Saltsjöqvarn och har en plats över? Det är inte lätt för en stackars uppsalalantis att åka kommunalt i stockholm :)
 
Jag åker bil från Jakobsberg, men kan ta en extrasväng för att hämta upp om det krävs. Var vill du plockas upp?
 
TACK! Det vore jättesnällt!
Vi kan väl bestämma något ställe dit det är enkelt för dig att köra men som samtidigt är lätt att hitta till för en utsocknes. Har du några förslag?
 
jag kommer komma lite sent (dagis öppnar inte så tidigt), kanske en kvart eller så efter 8.
om ni har försvunnit in i riksarkivet, finns det någon man kan nå på telefon då?
blir tacksam för nuffror man kan ringa så man känner sig trygg i spökhuset om man går in där ensam.
 
Tack för en trevlig fotoexkursion idag på riddarholmen!

Det var kul att träffa lite människor som jag bara skrivits med. Hade gärna pratat lite mera med er, men det kändes som att det fanns en del att fota.

Ska bli kul att se lite bilder!

mvh
Johan
 
Ett stort intresse för övergivna hus, fabiker och dylikt tycks finnas här på fotosidan. I Foto Västs pool finns t.ex. resultat av deras exkursion till diverse nedlagda bruk i Dalsland och jag antar att man likaså kommer att få se en mängd fotografier från ert besök i Riksarkivet. Förmodligen kommer jag också snart ladda upp ett antal bilder från diverse halvraserade fabriker o.dyl.

Christer Lindh och alla ni andra. Vad sägs om en "Urban Exploring pool"?

/ F.
 
Taack för idag, det var trevligt. Man var ivrig att komma igång och det tog sin tid. Jag är inte van att så intensivt under så lång tid leta efter motiv och tänka på komposition, så jag var lite mör när jag lommade hem mot lunchen vid halv ett.

Fredrik-> bra förslag.
 
Tackar också för idag. En spännande fastighet. De gamla radiatorerna tycker jag var läckra!

Tycker också att en Urban Exploringpool låter som en utmärkt idé.
 

Bilagor

  • radiator.jpg
    radiator.jpg
    41.7 KB · Visningar: 1,142
Tack!!

...för en jättetrevlig förmiddag!
Hoppas det blir fler liknande ställen framöver...=)
synd att det var fullbokat på kvarnexpeditionen...
// Soile S.
 
Jag är lite irriterad på att pengarna saknades idag... gamla hus är underbart!

Men jag hoppas verkligen jag kan hänga med på något i framtiden!
 
Tack alla för en trevlig dag på riksarkivet!
Kul att se några från fotosidan irl.
Vi syns på lördag i kvarnen.. :)
 
Trots sjukdom (inga spöken, snyft :´-( ) och förhinder så var det trevligt. Ett stort tack till Christer som anordnade det hela och även alla glada utforskande deltagare.

Eventuellt panorama från taket lär ta en bra stund, trots att datorn arbetar på i fullfart. Tills vidare så får ni hålla till godo med vinden och vattencisternen. Jim H hjälpte till med ljussättning (och ja, bilden är digitalt monterad av två exponeringar eftersom jag inte hade något ND-gradfilter med mig...)
 

Bilagor

  • dsc_5310s.jpg
    dsc_5310s.jpg
    32.5 KB · Visningar: 1,310
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.