Annons

Är det roligt att fota med en Holga?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat2

Aktiv medlem
Ni som har en Holga, använder ni den eller ligger den mest och skräpar? Den verkar onekligen ganska svår att bemästra.

Jag har inte haft kamera på ett tag och vill gärna komma igång lite utan att lägga en massa pengar (max 5-600). Valet står fn mellan en Holga och en billig begagnad systemkamera typ denna:

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=57382

Vad tror ni ger mest fotoglädje? Har ni andra förslag?

Holga!!!

Jag använder min Holga! Det är otroligt avslappnande att fota med Holgan då man blir glad varje gång det blir nåt resultat ;-)
Nej Holgan är inte speciellt svår att bemästra, det är bara att sikta och trycka av...

Må bäst/
Katriina

Jag är också Holgafreak. Har två och använder dem flitigt sedan många år. Min rosalackade lilla sötnos med Musse och Mimmi på med färgfilm, min svarta med s/v..

Fast som enda kamera skulle jag ändå inte välja Holga. Det är för mycket chansning.

Det är mycket personligt vad som man gillar att fota med. En del gillar Holgan, andra inte. För min del är det både och som gäller. Jag gillar både skarpa kvalititskameror och den Holga-liknande Dianan som jag har i min ägo. Mitt råd är likväl att du börjar med att skaffa en begagnad systemkamera, gärna manuellt fokuserad och någotsånär nätt i formatet.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar