.Z.
Aktiv medlem
Var inne & kikade på denna Newton & det var ju intressant, dock inte på något sätt likt det som diskuteras här. Denna bild fastnade jag för men den är ju knappast nåt för Slitz...
//Larsa
//Larsa
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan det inte vara så att målgruppen för dessa tidningar vill ha bilderna på ett speciellt sätt?mipert skrev:
Ibland tror jag att det är fullt medvetet som bilderna görs så dåliga...
.Z. skrev:
Var inne & kikade på denna Newton & det var ju intressant, dock inte på något sätt likt det som diskuteras här. Denna bild fastnade jag för men den är ju knappast nåt för Slitz...
//Larsa
Pratar vi bild eller verklighet nu? I verkligheten så tänder jag klart mer på en kvinna än en blomma, på bild så är det mer bilden som tänder, blomma eller kvinna var nog desamma. Nu är jag varken förtjust i blombilder eller Slitsbilder så detta var svårt, ja som bilder alltså... Ok, om jag måste välja mellan en dålig blombild & en dålig bild på en vacker avklädd kvinna så blir det nog den sista, pest eller kolera som det heterMattias Elfving skrev:
De män, äldre män, gubbar som föredrar blommor framför en ung, vacker kvinna har mindre och slöare hormoner kvar i omlopp.
De e en bild KG & en bra sådanHDFS) (KGS skrev:
Vilken vidrig pose! fast i kombination med luftmadrassen och titeln blev det ju kul
.Z. skrev:
De e en bild KG & en bra sådan
//Larsa
Du har helt rätt. Jag har hakat upp mig på bild & vad som är bra & tråden handlar om huruvuda Slitzfotografer är omogna, ang. detta så har jag redan svarat...Mattias Elfving skrev:
Haha! Ja, jag vet inte! Både och antar jag. Är egentligen för trött för att lägga mig i den här diskussionen. Kände bara att jag ville ösa ur mig lite - är så trött på allt klagande och gnällande, moralpredikande osv.
Har man riktigt mycket hormoner som pulserar och bränner i kroppen så brädar en lättklädd kvinna ALLT! Något annat vore galet. Vad jag menar är att om man INTE har så mycket våldsamma hormoner i kroppen och hellre tittar på blommor så är man inte bättre eller sämre, bara av en annan biologisk (eller heter det biokemsisk?)sammansättning - och vice verca är man inte en bättre eller sämre människa för att man är precis tokig i det motsatta könet.
Det tycker jag att man visst bör få. Sen vad som är skönhet är subjektivt. Jag anser att det är flera komponenter som bidrar till skönhet men att mycket i regel missas/försummas att framhäva i dagens Slitzbilder. Exempel är personlighet och styrka (i motsats till Newtons bilder t.ex.) Och varför ser alla så lika ut i regel? Med samma plast, plutande mun, svank och blick? Är skönhet så enkelspårig i dina ögon eller skulle bilden kunna varieras mer?Maverick skrev:
Det andra jag undrar över är varför man inte skulle få beundra/hylla/whatever yttre skönhet?
Numeric skrev:
Jag föreslår att vi gräver varsin skyttegrav på varsin sida av ett stort fält och öppnar eld!
Nerevarine skrev:
Fotograferna behöver inte vara ett dugg omogna...de tjänar ju pengar på bilderna.
Likaså tjejerna som ställer upp....det har säkerligen mest att göra med pengarna.
Kijana skrev:
Men jag undrar faktiskt om tjejerna skulle ställa upp i Slitz i lika hög grad om det fanns något alternativ, något kvalitativt som gav utrymme för personlighet - och inte bara kropp.
PeterLj2 skrev:
Domen mot alla moralrunkare i denna tråden blir givetvis hård från min sida.
Aldrig har jag hört så mycket moraliskt skitsnack i en tråd på fotosidan.
Flertalet i tråden borde givetvis kolla sig själv i spegeln innan de börjar gnälla på andras fantasilöshet. Jag vill påstå att väldigt få i denna tråden har bidragit med något magnifikt till fotovärlden som kommer kommas ihåg av generationer.
Det hela handlar givetvis om social acceptans.
Det är givetvis inte accepterat bland de fotokretsar som vill tro sig vara lite finare att hålla på med slitzbilder. Att säga att slitzbilder skulle vara fantasilöst punkt är snarare ett bevis på den egna bristen på just fantasi.
Att börja snacka om personlighet hos modellerna är bara löjligt. Personlighet är lika ytligt som huden på kroppen och säger ingenting om en persons egentliga karaktär.
Slutligen för att citera nån vilket man måste göra i alla bra debattinlägg och då givetvis utan självinsikt så det blir fel:
"I'm not young enough to know everything" -Oscar Wilde
lottawe skrev:
Det tycker jag att man visst bör få. Sen vad som är skönhet är subjektivt. Jag anser att det är flera komponenter som bidrar till skönhet men att mycket i regel missas/försummas att framhäva i dagens Slitzbilder. Exempel är personlighet och styrka (i motsats till Newtons bilder t.ex.) Och varför ser alla så lika ut i regel? Med samma plast, plutande mun, svank och blick? Är skönhet så enkelspårig i dina ögon eller skulle bilden kunna varieras mer?
Moraliskt skitsnack, jo, mem visst, även i denna text!
Slitz läses av smågrabbar mellan 10-15 år, över 20 år då inser de flesta vilken simpel tidning det egentligen är!
En del under 5 år håller tidningen upp och ner, men det gör ingenting, texten är ändå så ointressant, bilderna så banala. [/B]