Mattsen skrev:
Precis tvärtom vad någon skrev tidigare, så är just foto av människor den genren av foto som jag anser vara en av de svåraste.
Du tänker förmodligen på det jag skrev men jag menar inte att det är lätt att fotografera människor.
Däremot så motsatte jag mig KG:s inställning om att det skulle vara lättare att fota, som han skrev, "blåsippor i motljus" eller om det var vitsippor?
Alltså, det är inte lätt att ta bra bilder, detta oberoende av motiv. Bilder kan vem som helst ta sen om dom är bra var en annan sak. Jag själv lyckas oftast klart bättre med bilder på människor än naturmotiv då dessa har så himla lätt för att bli opersonliga & förutsägbara, människor är ju personligheter som jag tycker att det är lättare att fånga på ett bra sätt. Ja det är ju jag det...
Vad jag menar, håll i er, är att dessa tjejbilder inte är bra bilder (duckar), dom är ungefär lika bra som produktbilder i Claes olssonkatalogen då dom visar objekt & inte är tänkta att vara bra fotografi.
Ja, ja. Vad som är bra fotografi ska jag inte uttala mig om men inte fan är det bilderna i Slitz i alla fall.
Än en gång, det är självfallet inte omogna män som fotar för Slitz utan fotografer som vill tjäna pengar & jag har inga moraliska aspekter i detta resonemang, pratar bara foto & är själv inte okänslig för bilder på tjejer med putande rumpor
//Larsa
EDIT: Ska erkänna att jag inte bläddrat i en Slitz på många år så egentligen så ska jag väl hålla käft, kanske har blivit en oerhörd omvälvning på senaste tiden? Det jag dock ofta tycker är dåligt är de tjejbilder jag ser här på FS, det är väl dom jag tänker mest på...