Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det omogna män som gör slitzbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomasz skrev:
Det är egentligen helt fel att starta en tråd två dagar innan man drar på semester. Men tanken kom just nu, och efter semestern har jag säkert glömt bort den.

Men så här är det: Jag har troligtvis lämnat omoget-stadiet bakom mig. Det tror jag bara för att jag numera tittar först på tjejernas ansikte. Jag har också gjort en inventering av "fotomodellerna" på jobbet, där det finns både slitz-kandidater och övriga. Jag kom helt enkelt på att de som jag gillar och skulle vilja visa med ett foto, dem skulle jag visa ansiktet på.

Inte kurvor och slät hud alltså, utan personligheten. Därför påstår jag, utan att först kolla, att majoriteten av "slitz-bilderna" här på FS är tagna av grabbar som är "omogna". Ålder kan variera, men normalt är väl 25 eller yngre.

Nu får jag väl på pälsen för det här, men jag ville bara få ur mig tanken. Och man kan ju se det på ett annat sätt också -tyvärr: Det är jag som är skrumpen och grabbarna som är mogna, fast jag vill helst inte tycka så:)

Vad tror ni?

Skall titta i en tidning...
för det är väl en tidning?
För att uppdatera mig litet..
(Allmänbildning är bra)
Får se'n se om jag återkommer i tråden! :)

Re: Re: Är det omogna män som gör slitzbilder?

Benganbus skrev:
Skall titta i en tidning...
för det är väl en tidning?
För att uppdatera mig litet..
(Allmänbildning är bra)
Får se'n se om jag återkommer i tråden! :)

Kollade nyss på Slitz... :) :)
Ok....
Nu e jag uppdaterad! :)
Har inte så mycket att tillföra i tråden,
men litet förenklat (tycker jag) att man kan säga: "Bilar, Brudar å snabba stålar"! ;)

Re: Re: Re: Är det omogna män som gör slitzbilder?

Benganbus skrev:
Kollade nyss på Slitz... :) :)
Ok....
Nu e jag uppdaterad! :)
Har inte så mycket att tillföra i tråden,
men litet förenklat (tycker jag) att man kan säga: "Bilar, Brudar å snabba stålar"! ;)

..och det är väl knappast nått nytt i männens värld? Ska vi förändra något som varit legio i 2.4 milioner år genom en FS notis? ;)

snygg sabeltandad tiger, Brudar och en massa bär...

Bengus
P:S tillför denna diskussion något eller är det i brist på bättre sommarsysslor?

Re: Re: Re: Re: Är det omogna män som gör slitzbilder?

Bengus skrev:
P:S tillför denna diskussion något eller är det i brist på bättre sommarsysslor?

Vadå? Det finns väl inga bättre sommarsysslor än att ägna sig åt navelskåderi och hårklyverier tillsammans på ett forum?

Nä, nu ska jag ta med mig kameran och en pilsner ut i trädgården och grilla lite...i brist på bättre sommarsysslor :)

Balladen om censuren

"Damer utan kläder ska man inte titta på.
Fy skäms på sig medborgare som tittar ändå.
Det är onaturligt att se en kvinna bar.
Det kan man bli förstörd av den saken är klar.
Hon skulle haft på sig något lätt och dansat klassisk rysk balett.
Då hade det varit konst och befrämjat vår kultur.
Det här är väl ingen konst censur, censur!"

Jag tycker att "slitzbilder" som slagordet heter här på fotosidan ofta är mycket finare än dom som ligger under porträtt/naket... alltså klassiska "nude" bilder som anses fina och propra.Jag tycker att många så kallade "Slitzfotografer" är bland de bästa här på fotosidan på att använda sig av ljussättning med läckra effekter. Jag blir i alla fall inspirerad ofta... Klart som körvspa att vissa kvinnor vill bli avbildade på det sättet det är väl inget fel att vara sexig på bild om man känner sig sexig och säker i sig själv..., va ska ni börja hacka på nästa gång efter kattbilderna och slitzporträtten?

Stå på er "slitzfotografer" Och stå på er tjejer som vill ta sexiga bilder. Men tänk efter innan hur ni vill att bilderna ska se ut innan ni börjar knäppa... det finns många idioter till fotografer i vår herres hage, kom ihåg det. Bara för att han säger att han är modellfotograf och håller i en systemkamera behöver man inte vara seriös...

Over and out...

Nu är jag mycket väl medveten om att jag inte på något sätt är "photo génique" och inte ens är i närheten av dessa "drömkvinnor" utseendemässigt, men jag skulle ändå bli fruktansvärt sårad om mannen i mitt liv hellre tittade i dylika tidningar (eller på nätet) istället för att njuta av livet tillsammans med mig.

Jag vill vända lite på diskussionen. Det har ju diskuterats varför man framställer kvinnor på det sättet man gör (i Slitz framförallt). Men varför gör man så på reklam? Jag såg någon reklam från Lindex/H&M eller liknande, där dom retuscherat tjejen så hon såg onaturligt smal ut (dålig retuschering, mao). Varför gör ingen mer som Dove gjorde?

Och varför är det bara Muskulösa killar som får stå modell för kalsonger, typ Fredrik Ljungberg? Varför inga småfeta medelålders män med ölmage?

joelchr skrev:
Jag vill vända lite på diskussionen. Det har ju diskuterats varför man framställer kvinnor på det sättet man gör (i Slitz framförallt). Men varför gör man så på reklam? Jag såg någon reklam från Lindex/H&M eller liknande, där dom retuscherat tjejen så hon såg onaturligt smal ut (dålig retuschering, mao). Varför gör ingen mer som Dove gjorde?

Och varför är det bara Muskulösa killar som får stå modell för kalsonger, typ Fredrik Ljungberg? Varför inga småfeta medelålders män med ölmage?
Tanken är väl att man ska förknippa produkten med något vackert eller åtråvärt, eller att man ska identifiera sig med modellen själv. Köp den här produkten så blir du snygg och framgångsrik. Mycket banalt men jag tror faktiskt att det fungerar om man nöter på med budskapet tillräckligt länge.

Själv blir jag mest f-bannad av sån reklam eftersom det är så uppenbar manipulation. Det är lite av en förolämpning att dom tror att man ska gå på den enkla så jag undviker sådana produkter.

Anders Östberg skrev:
Tanken är väl att man ska förknippa produkten med något vackert eller åtråvärt, eller att man ska identifiera sig med modellen själv. Köp den här produkten så blir du snygg och framgångsrik. Mycket banalt men jag tror faktiskt att det fungerar om man nöter på med budskapet tillräckligt länge.

Själv blir jag mest f-bannad av sån reklam eftersom det är så uppenbar manipulation. Det är lite av en förolämpning att dom tror att man ska gå på den enkla så jag undviker sådana produkter.
...Och går på något annat, mer subtilt, som du inte ens vet om att du manipulerats till att köpa:) Det är ju så reklam fungerar, eller hur?

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto