Nu är arbetsdagen över och det är dags för lite visdomsord innan jag sussar.
Är S-fotografer omogna?
Javisst. Inte på grund av ålder utan för att de inte lyckas skapa sexiga bilder trots att tjejen på bilden är avklädd till trosorna.
Och det beror på att de bara ser ytan, det vill säga hud, standardposer och halvgenomskinliga fula underkläder.
De kan inte se det kroppsliga i kvinnan framför kameran, inte heller har de förmågan att fånga ”blicken”, den där som gör tjejen levande och får en att undra hur det skulle kännas att faktiskt vara i samma rum som henne...
Och då menar jag inte prata med henne utan bara att befinna sig på samma fik.
Jag trodde inte det var möjligt att skapa en
så här ointressant bild utan minsta sexuella laddning trots vacker flicka (nästan)utan kläder.
Problemet med S-bilder är inte att de visar halvnakna flickor som drar ned troskanten med ena tummen eller att de plattar till brösten (för att få dem att se större ut).
Utan att de misslyckas att göra tjejerna på bilderna just sexiga, snygga och lockande.
Ibland tror jag att det är fullt medvetet som bilderna görs så dåliga...
För tusan, jag är en enkel man, bestående av hormoner och ögon.
Trots att jag (naturligtvis) är finkulturell -jag läser Alberto Manguel, tycker Smultronstället är en toppenfilm och diskuterar gärna menyn med tjeffen på @bar i Lund- gillar jag bilder av nakna kvinnor med (mer eller mindre) stora bröst.
Jag ler ofta åt vackra kvinnor på ICA och dagdrömmer ibland om
Men den bild av kvinnor som S visar gör mig ledsen, de är osäkra, opersonliga och alla gillar de ”hårda tag”.
Jag är också ledsen över att så många kvinnor vill bli fotograferade på det sättet, med smetig hud och oskarpa ögon. Kvinnor jag känner och respekterar/gillar.
Ledsen blir jag också över att så många (alldeles för många) män har dålig smak/stil.
Att läsa inlägg om att Anna Pohjanen är en ”räpa” får mig att vilja gå ut offentligt med ett tillkännagivande om att jag frånsäger mig min manlighet.