Jag trodde att D600 var ensam om att få oljefläckar på sensorn. Jag var säker på att min hade en fläckfri sensor efter ett test för två veckor sen. Har varit ute på en fotorunda efter det. Idag skulle jag sälja kameran. Och turligt nog så testade köparen kameran med en liten bländare. Och visst fanns det fläckar. 5-6st kanske, så nån affär var det inte tal om. Åkte raka vägen till Solna för att lämna in den på Nikon. Det enda som gjorde att jag inte gapade och skrek för att berätta hur värdelösa Nikon är var att det var en jättesöt och trevlig tjej som hjälpte mig med min service. Ungefär fyra veckor skulle det ta. Återigen så ville jag skrika och bränna en bil eller två som riktiga invandrare gör. Tog mig samman igen och tog ett djupt andetag. Jag fotar knappt längre, men att vara helt utan kamera under semestern går inte. Så det bar iväg till mediamarkt där jag köpte en sunkig 1100d med 18-55 is II. 3200:- och jag har inga fläckar på sensorn. Den ger dugliga filer, skämdes ihjäl idag när vi såg fläckarna på filerna när jag skulle sälja kameran. Och nu har NYA D800 samma problem. Man blir less. Va så säkra på att när Nikon nästa gång släpper nya FF kameror så kommer folk inte vara så snabba med att boka och köpa.