ingen vet hur bra 5D mark 3 eller vad den nu ska heta. Ärligt talat så är skillnaden mellan dessa kameror mindre än vad man tror. Jag hade tex D3x sålde den efter 3 månader o bildkvaliten är likvärdig med tex 5D mark 2 tar jag ut en print i A2 så ser man oftast ingen skillnad. Det som däremot gör mest skillnad är optik vill man ha verkligen max kvalitet så gäller kvalitets optik o lägre iso. Det är väl bara att gratulera Nikon folket att dom äntligen kan köpa en kamera med ff sensor o mer än 12 miljoner pixlar för under 60000 kr. Därav mycket av hypen kring kameran. Det lustiga var att förut så var det vanligt att höra från Nikon lägret att mina 12 milj pixlar räcker till allt o det behövs inget mer, dom flesta verkar ha drabbats av pixel sjukan när D800 presenterades
Och varför oroa sig för vad canon gör? Bägge företagen kommer ge ut bra kameror det som skiljer mest är optiken mellan dessa dom har sina guldkorn på bägge läger. Canons nya normal zoom kanske kör åttor runt Nikons dito o då kvittar dessa extra pixlar .
Jag själv kör vidare med bägge märkena för som sagt dels så behöver man back up o det var likadant på analoga tiden då körde jag mellanformat o småbild.