Janne B
Aktiv medlem
Och D800 kommer att bli kass när D900 kommer osv osv =D. Det är så vi människor fungerar helt enkelt.
Men är inte volvo V70 liiiite bättre än gamla PV trotts allt.....
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och D800 kommer att bli kass när D900 kommer osv osv =D. Det är så vi människor fungerar helt enkelt.
Undra vem som är lyckligast?
Som audiofil har jag alltid funderat på detta med våra öron som tyckte ljudet var sketbra på ex. 70-80 talet och dom där som hade guldöron och var kritiska som fan köpte svindyr anläggning och var nöjda fast plånboken var tom. När nästa generation förstärkare och högtalare dök upp med ännu bättre data så hade våra öron inte blivit bättre.
Hur är det då med våra ögon blir då frågan.
Skrevs det löpmeter om vilka fantastiska bra kamror som förra generatioen gav så undrar man ligger inte förbättringen i helt andra delar i dag eller måste man dyka ned med lupp för att se skillnaden ?
Jag vill ju tro att D800 blir ett lyft av fantstiska mått, men kommer jag att se skillnaden blir då frågan ?
Sedan detta med tillägget E hmmmm kommer jag någonsin att sitta och efterbehandla mer för att undvika bandning/moire och kommer dessa bilder att bli så mycket bättre utan AA filtres inverkan ?
Ska man köpa ett vinkelgrepp för pengarna istället för tillägget E ?
Vill se mer tester av D800 /D800E.
Mvh. /Lennart Erik Edlund
Här ser man äcklig badning från D700an. Kolla i snubbens hår i höjd med ljuskällan. Har sett mycket värre grejer än det tillomed, men den här var den jag hittade bland mina bilder just nu..
https://lh5.googleusercontent.com/-NfTr0dQPtj8/TvvPm1jCfXI/AAAAAAAAFZ4/iI2FdhrYCmg/s0/DSC_2732.jpg
Det är iaf avsaknaden av sånt (för jag antar att det har försvunnit?) tillsammans med filmningen som gör att jag är ganska sugen på en D800..
Hur vet du att d800 inte har någon som helst bandning när man lyfter skuggorna på raw-filerna?
... Förlåt för OT men här kommer den skönaste vår videon någonsin, väldigt viktigt att man följer med i texten också =D http://www.youtube.com/watch?v=aCxDZRJKkqY
Ja, Jesper Odelberg är ju en favorit... Har ofta jäkligt vassa skämt när han kör stand-up. All heder!
Så vi väntar med kritiserandet innan vi vet om den kommer att ha nämnvärda svagheter =)
Nja, jag VET att den kommer att bli grym. Ska jag säga hur jag vet? Sett många bilder tagna med den, hört många yrkesfotografers omdömen om den. Sony är riktigt duktiga på göra sensorer, Nikon är riktigt duktiga på att ta hand om sensorerna och allt runt omkring, den är 4 år nyare än en grym kamera som kallas D700, den kommer att vara bättre än en grym D700. Det är en Nikon av årsmodell 2012. Så jag VET att den kommer att bli höjd till skyarna av oss konsumenter och testarna, blev D700 det när den kom, blev 5dmk2 det när den kom så kommer denna kamera också att bli det. Trots att man har högre krav idag än för 4 år sen.Men vi höjer den till skyarna innan vi vet ;-)
Sry kunde inte låta bli...
Nja, jag VET att den kommer att bli grym. Ska jag säga hur jag vet? Sett många bilder tagna med den, hört många yrkes fotografers omdömen om den. Sony är riktigt duktiga på göra sensorer, Nikon är riktigt duktiga på att ta hand om sensorerna och allt runt omkring, den är 4 år nyare än en grym kamera som kallas D700, den kommer att vara bättre än en grym D700. Det är en Nikon av årsmodell 2012. Så jag VET att den kommer att bli höjd till skyarna av oss konsumenter och testarna, blev D700 det när den kom, blev 5dmk2 det när den kom så kommer denna kamera också att bli det. Trots att man har högre krav idag än för 4 år sen.