Palletheking
Aktiv medlem
Jag har 16 gb kort och tycker det är gränsfall. Går väl in ca 250-300 bilder raw förlustfri komprimering.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har 16 gb kort och tycker det är gränsfall. Går väl in ca 250-300 bilder raw förlustfri komprimering.
Har också köpt ett antal 16 GB kort och räknar med att få byta kort då och då. Men det gamla 64 MB-kortet får man väl lägga ut på Blocket Kan väl klassas som antikvitet.
Fick min D800 från Japan Photo i måndags efter att ha köat sedan mitten av april. 21999:- som utlovat. De tog inte heller ut någon postförskottsavgift. Under väntetiden har jag kontaktat dem ett antal gånger för att fråga efter läget. De har varit väldigt uppriktiga med information om den tidigare "konflikten" med Nikon Nordic och de har också erbjudit kraftig rabatt på Canon Mlll för den som inte orkat vänta. De ska ha all heder av att de inte försökt mörka de problem de tidigare haft.
Som sagt - i måndags kom den! Snabbt på och testa sent på kvällen. I med det enda minneskort jag hittade i brådskan. En exponering - sen var kortet fullt! Fattade ingenting... tills jag såg att det var ett gammalt 64 MB SD-kort jag stoppat i. Ingen mening med att testa seriebildstagningen med andra ord. Men kortfacksluckan blev hårdtestad redan första kvällen med kameran.
Nu har det gått några dagar. Nya kort inköpta och det mesta testat. Blev nästan besviken när det varken var fel på vänstra fokuspunkterna eller bak/framfocus.
Vad kan man lära sig av detta? Jo - om du bara har 64 MB-kort till din D800 kommer det att gå åt j*vligt många
Anders W
Beställde precis batterigrepp till min D7000 men kommer köra utan extra batteri. Ett batteri räcker jättelänge ändå, flyttar ner det vanliga batteriet till greppet i stället bara.
Men det är klart att greppet för en D7000 är lite billigare än för en D800..
Helt för ergonomins skull, och stabiliteten när jag kör porträttläge.
Har någon tips på en bra handlovsrem som inte kostar 1200kr som Nikons AH 4?
Köpte min ah4 från ebay-butik för runt en 500 spänn inkl. frakt.. Fast det var säkert två år sedan nu, kan vara värt att söka lite i alla fall
Jag tycker JP har skött det på ett fint sätt. Var ju trots allt många som ondgjorde sig här på forumet.
lma
Priset gällde väl alla som beställde innan ett visst datum?
Jag kör den här på flera kameror. Skinn både sidorna. Kostar ca 90:- fraktfritt från Kina. Klarar en D800 med grepp och 70-200, inga problem.
http://www.ebay.com/itm/150669003663
PLastgrejen man skruvar fast under kameran är inte den mest robusta, den kan man byta ut mot någon annan bättre variant i metall. Den här använder jag:
http://www.ebay.com/itm/180744527921
Kostar 110:- inkl frakt från Korea och värd varenda krona. Funkar fint med quick releaseplattor osv.
Priset gällde väl alla som beställde innan ett visst datum?
Jag kör den här på flera kameror. Skinn både sidorna. Kostar ca 90:- fraktfritt från Kina. Klarar en D800 med grepp och 70-200, inga problem.
http://www.ebay.com/itm/150669003663
PLastgrejen man skruvar fast under kameran är inte den mest robusta, den kan man byta ut mot någon annan bättre variant i metall. Den här använder jag:
http://www.ebay.com/itm/180744527921
Kostar 110:- inkl frakt från Korea och värd varenda krona. Funkar fint med quick releaseplattor osv.
Hur känns det att ha fästet under kameran istället för den vanliga öglan vid avtrycket?
Hur menar du? Ena änden sitter fast bredvid avtryckaren, den andra under kameran. Är det det du menar? Känns självklart, inte ett dugg konstigt. Jag förstår inte riktigt..... Det håller fast handen riktigt bra, man behöver ju inte använda handkraft för att hålla i kameran.
Och jag kan gå med kameran 'hängandes' i handen i timmar, använder sällan axelrem.
För er som köper dessa nya kameror.. hur har ni råd?
Sparar ni pengar varje månad eller tar ni lån o kör avbetalning?
Bör ju lägga undan minst 5000kr/mån isåfall så kan man köpa den efter ett halvår
Detta är för mig en gåta
Tack för tipset George !
Jag beställde 2 direkt av detta som jag tror är lite bredare.
Mvh. /LEE
Den där bredare 3-punktsvarianten gillar jag inte - den sitter liksom fast i handen, runt handleden. Jobbigt att få på och av....
Finns varianter på närmare håll:Den där bredare 3-punktsvarianten gillar jag inte - den sitter liksom fast i handen, runt handleden. Jobbigt att få på och av....