Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen Nikon D800

La en bokning hos Hegethorns för ca 2 månader sedan. Borde ju komma tidigare därifrån, men distrubition och logistik kan vara allt annat än logisk i fotovärlden. Skulle inte förvåna mig ifall Japanphoto blir först att leverera.

Jag står också i kö hos dom. Vilken plats har du och har du fått något preliminärt leveransdatum?
 
Haha nu får man väl ångra sig, men det gick inte att låta bli. Hoppas att leveransen dröjer så ekonomin hinner hämta sig efter X100 och leksakerna från Gitzo :)
 
Så länge man inte behöver förskottsbetala verkar det ju vara en bra affär att beställa från JP :)
 
Såg på prisjakt att Japanphoto sänkt priset till 21999 kr på D800. En rätt stor skillnad jämfört med standardpriset på 25000 kr. Ett tillägg för postförskottsavgift på 50 kr, så jag la en beställning. Vem vet kanske trillar in en därifrån snart.

Så där gjorde Japanphoto när jag skulle köpa 70-200. Tror ni jag fick någon? Nix.
 
Alltså när jag var in på Japan photo idag så sa dom att dom trodde att dom skulle börja få in D800 i slutet av sommaren, augusti! Jag förstår inte vad dom håller på med, man sänker inte priset med världens mest eftertraktade kamera. Gå inte på det här, ni kommer bara att bli besvikna.
 
d800 för 22000..

måste vara ett klipp. var givetvis tvungen lägga en order...
går inte ens att få från tyskland för det priset även om man som företagare slipper momsen.
blir intressant att se vad som händer.

lma
 
Japanphoto

Såg på prisjakt att Japanphoto sänkt priset till 21999 kr på D800. En rätt stor skillnad jämfört med standardpriset på 25000 kr. Ett tillägg för postförskottsavgift på 50 kr, så jag la en beställning. Vem vet kanske trillar in en därifrån snart.

Jag beställde också en. Den prisjusteringen skulle garanterat varit uppåt istället för nedåt. Det kommer helt säkert ett mail imorgon eller så där de säger att de inte kan leverera till det priset. De har en klausul i köpvillkoren som säger att de får justera upp priset...
 
Alltså när jag var in på Japan photo idag så sa dom att dom trodde att dom skulle börja få in D800 i slutet av sommaren, augusti! Jag förstår inte vad dom håller på med, man sänker inte priset med världens mest eftertraktade kamera. Gå inte på det här, ni kommer bara att bli besvikna.

Enligt mina erfarenheter av japan photo så är det väl inte den bästa och mest pålitliga fotoaffär jag har handlat i. Det enda som kan få min näsa att sticka in i butiken är deras priser, men resten....fast får man en vara till deras bästa priser på utlovad/rimlig tid så..
 
För inte allt för länge sedan var det en fotobutik som levererade allt de kunde till hyfsat låga priser. Sedan sänktes priserna på nätet och folk handlade som galna. Resultatet var väl så där halvbra ...

Vad JP håller på med vet jag inte, och de kanske kan leverera för de priser de säger :) Förstår dock inte hur det går till att det kan sälja världens mest efterfrågade kamera för flera tusen under listpris. Eftersom de själva följer tråden kan de dock antagligen svara på det själva :)
 
Populära uteställens största statussymbol är väl en lång och jobbig kö. Inte så viktigt hur många som befinner sig i lokalen så länge kön skvallrar om att stället är poppis.

Det är väl ändå inte samma sak. Lång kö på krogen signalerar att det är ett kul ställe. Lång kö till din nya kameran signalerar enbart att du får vänta länge, det blir inte roligare resultat av att vänta länge.
 
För inte allt för länge sedan var det en fotobutik som levererade allt de kunde till hyfsat låga priser. Sedan sänktes priserna på nätet och folk handlade som galna. Resultatet var väl så där halvbra ...

Vad JP håller på med vet jag inte, och de kanske kan leverera för de priser de säger :) Förstår dock inte hur det går till att det kan sälja världens mest efterfrågade kamera för flera tusen under listpris. Eftersom de själva följer tråden kan de dock antagligen svara på det själva :)

Hei Anders,

Jeg tar meg friheten til å henvise på min tidligere posting her i denne tråd som skulle forklarer det meste. Hvis det kommer til samenlikning med "garasje butikker" så vil jeg gjerne påpeker på at JP eksisterer siden 1985, er en av de desidert største fotokjeden i Skandinavia med 25 butikker, over en halv milliard i omsetning og uten et eneste Krone i gjeld i noen bank. Så jeg tror vi kan kaller oss seriøst og solide :)

Beklager hvis det leses som reklame, men håper at det var passende til tema. Bakgrunn til disse prisene har jeg som sagt beskrevet i mit andre posting.

God påske!

Stephan
 
Senast ändrad:
Det är väl ändå inte samma sak. Lång kö på krogen signalerar att det är ett kul ställe. Lång kö till din nya kameran signalerar enbart att du får vänta länge, det blir inte roligare resultat av att vänta länge.

Nja, det signalerar Carlsbergs slogan till alla förutom fuffenskillen utan tålamod. Dvs "Worth waiting for".

/Karl
 
Då har man lagt en best hos Jp. Undra om man hinner få den inNan julafton.

Enda chansen att få kameran tidigare är nog att hitta Nisses fotohandel i en byhåla där alla fotograferar med Canonkameror och hoppas att dom i alla fall får en kamera i fair share utdelningen.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.