Tomas Järnetun
Aktiv medlem
Tror och hoppas att de nyinlagda uppgifterna om antalet kommentarer och uppmaningen att bli först att kommentera en bild kommer att få snurr på kommenterandet här på fotosidan.
Tomas
Tomas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis - jag funderade på just det där, vilket som var bäst. Vad tycker ni?Jesper K skrev:
Om man går in i t.ex. Studiopoolen så står det ett antal kommentarer under bilderna även om dom inte är givna i den poolen.
Det är förhoppningen ja, eller iallafall sprida ut kommenterandet på fler bilder.Tomas Järnetun skrev:
Tror och hoppas att de nyinlagda uppgifterna om antalet kommentarer och uppmaningen att bli först att kommentera en bild kommer att få snurr på kommenterandet här på fotosidan.
Tomas
camag skrev:
Mycket bra!
Jag är verkligen glad över att "antal kommentarer" kommit tillbaka. Det var dessutom en bra idé med "bli först att kommentera", men jag håller med om att färgen kanske är i grällaste laget.
/Catarina
opejo skrev:
Om jag nu ska ta och vara lite negativ ;-)
när den här funktionen fanns förr så tror jag att det var
så att bilder som hade fått många kommentarer drog till
sig ännu fler och bilder som inga fått fick ingen sen heller.
Funktionen blev ett betyg till bilden,
inga kommentarer = dålig bild (ingen idé ens att öppna),
många kommentarer = bra bild (öppna och kommentera).
Och jag kommer ihåg att det kändes lite nesligt när man
som nybörjare lagt ut en bild och den föll ner till plats hundra
eller ännu längre ner och fortfarande "stoltserade" med "noll kommentarer".
Jag hoppas det funkar bättre denna gång,
så att fler okommenterade bilder får kommentarer.
evalisen skrev:
Jag förstår din tanke... vi får väl helt enkelt se vad som händer.
Men om alla vill få sina bilder kommenterade så är de dags att kanske göra lite själv! ;o))
Säger inte detta bara till dej Peter, utan mer till alla!)
opejo skrev:
Du har nog rätt, (jag tar åt mig min del ;-),
det nog är det enda säkra sättet att få
kommentarer, att ge många till andra.
Men då infinner sig, (åtminstone i mitt huvud),
frågan, vad vinner vi (med ovanstående
i åtanke) på att återinföra den här
funktionen? ;-)
/Peter
clindh skrev:
Jag tror inte detta ger fler kommentarer än tidigare.
Idéen med den där var att om möjligt sprida ut de kommentarer som ges på några fler bilder än idag, och gärna även till de som normalt har svårt att få några kommentarer - dvs de fotografer som verkligen behöver lite feedback och lite hjälp på vägen. Ni vet, de där bilderna som inte riktigt fångar ögat när man bläddrar igenom "nya bilder". Nu är det tex väldigt många blåsippor...
Kanske motiverar den där knappen då någon till att vara lite schysst och ge en kommentar till någon som inte fått någon än, inte bara dyka på de där riktigt bra bilderna (som ju får gott om kommentarer ändå).
Jag tror inte, som någon här trodde, att man pga detta hoppar över de okommenterade ännu mer än nu - jag tror den gallringen sker redan vid gransking av bilder på tumnagelnivån. Där man ser tillräckligt bra om den verkar intressant alls. Kanske kan knappen få en att titta in på en bild som normalt inte skulle få en positiv kommentar av en, just för att man ville ge en kommentar till en som inte fått.
Men som allt vi gör så är det lite av ett experiment, det är omöjligt att veta i förväg hur medlemmar uppfattar och använder en funktion. Jag kommer köra lite statistik framöver och se om det gjorde någon effekt, dvs om fler bilder får kommentarer än idag.
Vi kanske skulle gjort den ännu skrikigare - så man blir än mer motiverad att kommentera alla bilder för att få bort dem...JOLidman skrev:
Måste "knappen" ha en så skrikig grön färg?
clindh skrev:
Vill du bara visa bilder och inte få kommentarer på enskilda bilder så är det Utställning som gäller ja, lägg dem inte i Bildkritik.
clindh skrev:
Vi kanske skulle gjort den ännu skrikigare - så man blir än mer motiverad att kommentera alla bilder för att få bort dem...![]()