Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel på A580

Produkter
(logga in för att koppla)
Garanti lär det ju inte bli, den är ju bara ett år. Reklamationsrätt enligt konsumentköplagen kan det ju bli om de dels struntar i att den inte gäller längre då jag köpt den privat och att de själva tycker att det är ursprungligt på något sätt. Konstruktionsfel, monteringskvaltiet eller liknande.

Jag ringde Rajala och deras råd var att just åka direkt till Assist, vilket ju är närmare för mig så det passar ju bra. Tar de det som en reklamation så spelar det ingen roll om jag går via Rajala eller Assist tydligen.

Får väl hoppas att Sony är tillmötesgående.

Jag har alltid trott att Sony gett två års garanti och det har aldrig varit något problem för mig när jag kommit med grejer som är mer än ett år gamla.

Det är produkten som har garanti och inte alls köparen, så jag tror inte det som törnan skriver är rätt även om man hårddrar det. Det måste finnas ett originalkvitto från en oficiell handlare bara som visar att den är inköpt inom garantizonen, EU, sen är det inget problem alls.

Ta du kameran och originalkvittot från Rajala med dig till Assist och visa felet på knappen så kommer du att få den reparerad på garantin.


/Mats
 
Jag har alltid trott att Sony gett två års garanti och det har aldrig varit något problem för mig när jag kommit med grejer som är mer än ett år gamla.

Det är produkten som har garanti och inte alls köparen, så jag tror inte det som törnan skriver är rätt även om man hårddrar det. Det måste finnas ett originalkvitto från en oficiell handlare bara som visar att den är inköpt inom garantizonen, EU, sen är det inget problem alls.

Ta du kameran och originalkvittot från Rajala med dig till Assist och visa felet på knappen så kommer du att få den reparerad på garantin.


/Mats

Hoppas verkligen det. Sen kan jag sälja den och köpa en A77...
 
Det låter bra, en sån vill jag prova.

Såg på FB att du var iväg i lördags men jag var tydligen inte välkommen..

Det var en snabbvisit på lokala crossbanan. Sedan ilfart till Södertälje. Stressigt utav h-vete. Fick ingen lunch alls, fick äta en pizza i Scaniarinken i första paus.

Nya tag 30/9, men då får jag väl ta A100... om jag inte slagit till på en A77/A65/A57 tills dess... fast även en A450 kan bli aktuellt om jag känner mig fattig, såna får man för 2500 kr på blocket!
 
Då var kameran tillbaka. Sony tog det som en reklamation, tack Sony.


Då är bara frågan, borde man sälja den nu eftersom jag köpt en A65 eller behåller man A580:an för dess egenskaper på höga ISO???
Det är ju inte heller fel att ha två hus så man slipper byta objektiv när man tex står vid crossbanan
 
Då var kameran tillbaka. Sony tog det som en reklamation, tack Sony.


Då är bara frågan, borde man sälja den nu eftersom jag köpt en A65 eller behåller man A580:an för dess egenskaper på höga ISO???
Det är ju inte heller fel att ha två hus så man slipper byta objektiv när man tex står vid crossbanan

Lämna den som delbetalning när du köper min A77 så kan du ha 65an som reserv istället eller sämba den.

Då kan du köpa enbart kamerahuset av mig så behåller jag 16-55.

/Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.