avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Garanti lär det ju inte bli, den är ju bara ett år. Reklamationsrätt enligt konsumentköplagen kan det ju bli om de dels struntar i att den inte gäller längre då jag köpt den privat och att de själva tycker att det är ursprungligt på något sätt. Konstruktionsfel, monteringskvaltiet eller liknande.
Jag ringde Rajala och deras råd var att just åka direkt till Assist, vilket ju är närmare för mig så det passar ju bra. Tar de det som en reklamation så spelar det ingen roll om jag går via Rajala eller Assist tydligen.
Får väl hoppas att Sony är tillmötesgående.
Jag har alltid trott att Sony gett två års garanti och det har aldrig varit något problem för mig när jag kommit med grejer som är mer än ett år gamla.
Det är produkten som har garanti och inte alls köparen, så jag tror inte det som törnan skriver är rätt även om man hårddrar det. Det måste finnas ett originalkvitto från en oficiell handlare bara som visar att den är inköpt inom garantizonen, EU, sen är det inget problem alls.
Ta du kameran och originalkvittot från Rajala med dig till Assist och visa felet på knappen så kommer du att få den reparerad på garantin.
/Mats