Bilderna i bloggen kan med fördel förstoras!

Tågbrisen friskar i! Tågväg lagd i Uppsala. ;)

Som en lite fortsättning på förra inlägget så blir det några tåg till ur arkivet.
Upptågets felmålade Regina med mellanvagn (som de flesta annars saknar) till vänster och Uppsalapendeln till höger på Uppsala C:

Sagda Uppsalapendel avgår mot Stockholm C. 50:an visar sig rätt tålig mot flare. Trots att det blöder lite runt huvudsignalen så blir det inga fula ljusreflexer som sprider sig i bilden.

Godståg passerar söderut på det genomgående spår 8 på Uppsala C:

Plattformen är uppdelad i norra och södra så det sitter en signal längs med densamma:

Ungefär en vecka senare, fast på dagen, ankom en av de många Uppsalapendlarna. En Rc6, eller rättare sagt Rc6U, i varje ände.

Jag får se vad nästa inlägg blir. En del bilder från Arlanda, som absolut inte föreställer flygplan, påträffades...

Inlagt 2011-11-09 21:03 | Läst 2039 ggr. | Permalink

"Det är ganska nördigt med tåg, men de kan bli fina på bild (som dina t.ex.) :)"


(visas ej)

Vad heter hufvudstaden i Sverige?
Det är ganska nördigt med tåg, men de kan bli fina på bild (som dina t.ex.) :)
Svar från ztenlund 2011-11-10 14:22
Bara lite... ;) Tack! :)
Vad du kan! Stationer, flygplatser, bussterminaler är rätt spännanden ställen, det är en speciell atmosfär som råder på dem, ofta med mycket folk i rörelse. Här är det rätt tomt på folk i de flesta bilderna, men det blir en speciell stämning av det också.
Svar från ztenlund 2011-11-10 14:33
Kan och kan, det vet jag inte, men om du säger det så får jag väl tacka för det. :)
Visst är det en annorlunda atmosfär på kommunikationsknutpunkter och jag tycker det finns en poäng i det lite öde också. Jag vet inte om du varit i SkyCity sent på kvällen, men det är väldigt lugnt och en ganska dämpad belysning. Allt går liksom mycket långsammare än mitt på dagen när flygbesättningar och affärsresenärer älgar igenom.

För övrigt har jag för mig att den här kvällen blev det tvärstopp på alla tåg genom hela Uppsala på förfrågan från Polisen. Jag tror att det var så att godståget var det sista som lyckades klämma sig igenom innan det blev stopp. Varför vet jag dock inte och det verkade inte trafikledningen göra heller. Beskeden om när tågen skulle komma igång igen var något svävande...