The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 5261 / Julklappsboken har kommit! Om Gödel bla! :)

Nu e det här inte från julklappsboken, men tyckte att det va en fin färgbild att starta bloggen med! :)

.

Här är tidningen som färgbilden kommer ifrån! 1960!

.

Men här är julklappsboken! Litet blek på ytan kanske, men innehållet är inte blekt! Boken är i stort en polemik mot Max Tegmark, så uppfattar jag det i alla fall! Och jag håller på Ulf Danielsson! Och Gödel!

.

Och Turing är med också!
.

Och framtiden närmar sig! Man kan ta många fler bilder snart, och det blir mycket billigare!

.

Men fortfarande fanns det riktiga kameror, där man bara tar få bilder, men bra bilder! ;)

.

Å så här ser framtiden ut i stort! Bra att veta!

Nog för nu!

/Bengan

Ps. Fotar med 1,4/40 mm Noktonen på M Leica! 1,4 behövs nu!

Inlagt 2020-12-16 17:47 | Läst 2429 ggr. | Permalink

"Marlboros reklamkampanj är nog ett exempel på en av reklamhistoriens mest aggressiva kampanjer. Det var för övrigt tre cowboys anlitade, Wayne McLaren, David McLean och Dick Hammer. Samtliga dog inte helt oväntat i lungcancer. Danielsson står högt här hemma i soffan! /Gunnar S"


(visas ej)

Hur mycket är tre plus två?
Skriv svaret med bokstäver
Den där Marlborocowboyen förresten. Den berömda reklambilden. I november 2005 såldes en stor, grynig/kornig bild av den sk Marlboro-mannen på en galloperande vit häst på Christie´s i New York för 1.248.000 dollar. Många menade då att konstvärlden började bli galen. Speciellt när det visade sig att Richard Prince´s 50x70 tums Ektacolor-print inte var ett originalfotografi, utan ett "refotografi", alltså ett fotografi av en tryckt affischreproduktion av originalfotografiet. Man skiljer alltså inte ens på original och en avfotograferad reproduktion av originalet, när det gäller eftertraktade bilder? Om ett fotografi av en tryckt reproduktion av Marlboromannen är den främsta fotokonsten idag, ja då kan vad som helst vara konst. Så Dan Wolgers har nog rätt?
Bernt Carlzon 2020-12-16 21:34
Det finns också en ”konstnär” i USA som gör bilder/kopior på Andy Warhol konst och kallar dom ”After Warhol” och säljer dom för stora pengar. Det märkliga är att han fått tillstånd av Warhol Foundation, money makes the world go round...
Marlboros reklamkampanj är nog ett exempel på en av reklamhistoriens mest aggressiva kampanjer. Det var för övrigt tre cowboys anlitade, Wayne McLaren, David McLean och Dick Hammer. Samtliga dog inte helt oväntat i lungcancer.
Danielsson står högt här hemma i soffan!
/Gunnar S