The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 4402 / Den exakta vetenskapen kommer aldrig att förstå poesi! Och så DN!

För varför fota med gamla objektiv från 1940-talet! Därför att det e poesi! :) Det va också det som hände när Einstein kom i kontakt med Kvantmekaniken, och tillsammans med Rosen och Podolsky konstruerade ett räkneexempel som skulle visa att kvantmekaniken hade en del fel! Men senare försök har visat att de va Einstein som hade fel! Poesin vann alltså! ;)

Här kan ni läsa varför poesin vann!

.

Annars e det som vanligt på måndagar DN e supertunn! Men jag har kommit på orsaken, det e så mycket att läsa i lördagens och söndagens DN, så därför e måndagens DN tunn! DN räknar med att man fortfarande läser i DN från helgen! Å den tanken e inte alls så dum!

Å i dag e det mycket! Skall förbereda inför pelletsmottagande i morgon! Tre pallar! Körigt!

Så nog för nu!
/Bengan

Inlagt 2018-11-19 09:01 | Läst 1458 ggr. | Permalink

"”It seems hard to sneak a look at God’s cards. But that He plays dice and uses ‘telepathic’ methods. . . is something that I cannot believe for a single moment.” lär Albert ha sagt."


(visas ej)

Hur mycket är tolv minus två?
Skriv svaret med bokstäver
Det ligger mycket poesi i en gammal Tessar från slutet av 1940-talet. Objektivet räknades 1902 av Paul Rudolph hos Zeiss, som sedermera blev chef för beräkningsbyrån. Hans efterträdare på den posten, Ernst Wandersleb, ägnade hela yrkeslivet åt Tessarobjektivet – liksom den kända kollegan Willy Merté.
Tessaren är världens mest berömda och tillverkade (och kopierade) objektivkonstruktion. Om man talar i termer av genomförda fotograferingar från många olika tidsåldrar saknar Tessaren motstycke. En enorm kulturhistorisk insats – och god poesi!
Beundrar dig som sliter med pellets. Men varmt blir det i stugan.
”It seems hard to sneak a look at God’s cards. But that He plays dice and uses ‘telepathic’ methods. . . is something that I cannot believe for a single moment.” lär Albert ha sagt.