The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 847/ Skyterna och guldet från stäppen.

 

 

Hittade en nästan fyrtio år gammal diabild.  Har flera banankartonger med gamla diabilder förresten  :)  Den här bilden är tagen utanför Historiska museet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyter

 

För övrigt så tränade Roffe och jag Agility idag. Det funkade bra. Roffe e en riktig hejare att läsa mina ibland litet otydliga tecken. Tecknen blir otydliga när jag e trött. Roffe blir aldrig trött. (Det är bara på kvällarna som han e trött)

 

Här e jag och Roffe under en vilopaus.  Jag vilar, Roffe vill gärna att jag kastar en boll då han vilar, han säger att det kallas för aktiv vila..?

 

Se'n har vi det här med sportfotografering med en kompaktdigitalkamera....
Roligare saker finns, som jag sagt i en tidigare blogg...

 

Tog väl en tjugo bilder...
Försökte ta bilden tidigare och tidigare, för få en bild på Roffe då han är på väg genom hålet...

Dom här moderna kompaktdigitalarna e mycket lika forna tiders ateljekameror.
Motivet måste vara stilla vid tagningen!

 

 

Den här e en bättre sportfotokamera, trots femtio år på nacken.
Här tas bilden direkt när jag trycker ned knappen!

 

Slut för idag!
Tack för idag!

/Bengan

 

Ps   :)  :)

 

"Tror du inte jag fattar hur jag kommer att se ut när du fotar så nära!?
Men det bjussar jag på...  suck.."

 

Ps 2.
Skulle svara på en kommentar...
Men kommentaren verkar ha försvunnit...!?  ;)
Hur som helst, diabilden e ganska gammal!  :)

 

 

 

 

Inlagt 2010-09-09 22:27 | Läst 5367 ggr. | Permalink


(visas ej)

Hur många stjärnor ser du här? * * *
Skriv svaret med bokstäver
Kompaktdigitalernas slutarfördröjning är ett otyg. Sport- och barnfoto är inget för dessa kameror.
2018-04-04 13:47   Jan-Åke Winqvist
Kommentar om fasadmålningen på Historiska museet till utställningen Guldet från stäppen – om skyterna.
Jag, Jan-Åke Winqvist, var en av de fyra som utförde målningen 1979. Övriga var A. Gunnar Lundquist, Anders Suneson och Gunnar Falk. Vi gick då samtidigt på Konstfack och fick uppdraget från utställningens arkitekt. Underlaget till målningen är ett fotografi från Altaibergen av Ove Andersson. Målningen utfördes på segelduk i en stor lagerbyggnad i frihamnen. Själva målningsarbetet tog ca en vecka, men då hade det förberetts under ett par veckors tid. Enligt uppgift så hänger den vänstra delen av målningen med kvinnan på hästen nu på ett museum i Altai.