bjornt
Aktiv medlem
o-laser skrev:
Två olika Ghz??? Hur är det möjligt? Det låter inte som en SP2 bugg. Menar du modellnamnet i ena fallet kanske?
Precis. Vad har du för cpu? Vilken klockfrekvens rapporterar windows?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
o-laser skrev:
Två olika Ghz??? Hur är det möjligt? Det låter inte som en SP2 bugg. Menar du modellnamnet i ena fallet kanske?
bjornt skrev:
Precis. Vad har du för cpu? Vilken klockfrekvens rapporterar windows?
Diiva skrev:
Några personliga ord om XP+SP*
4)Att en dator bli slö beror troligen inte på SP2. Har du haft din installtion av windows i åratal så blir den "nedsmutsad" och sölig. Jag rekomenderar minimum en ominstall per år. Alla datorer jag har kört in SP2 har blivit mycket piggare och snabbare, det beror inte bara på att MS fixade minnesbugg och så, utan även på att det är en ren installation.
sjost skrev:
Jag härleder mina problem direkt till SP2 då jag precis innan hade installerat om rubbet bara en månad innan. Då flöt allting på mycket bra, men den blve märkbart segare efter SP2 installation.
Diiva skrev:
1)Vad är segare? uppstarten, när du använder vissa program, nåt annat?
2)Har du installerat några nya program efter SP2? Kanske program som går igång varje gång datorn startar?
sjost skrev:
Har samma program som innan installationen. Varje programstart går långsammare. Och uppstarten är betydligt låmgsammare. Ibland när man startar ett program så stannr bara allt upp, och inget händer på ett bra tag.
Joi skrev:
Försökte instalera sp2 med cd som jag fick med pc för alla och det stannade halvvägs och det var nära att burken krachade totalt, var tvungen att ta bort skiten. Tur att man gjorde backupp av foton som jag har taget med min digitalkamera och har annan dator oxå.
o-laser skrev:
Du kör inte möjligtvis Norton Antivirus? Det ska tydligen inte gilla SP2.
Beror i så fall på vilken version. Den senaste versionen (2004) märker själv när SP2 är installerat och uppgraderar sig via Live Update för att passa med Security Center i SP2. Hur det är med äldre versioner vet jag inte.o-laser skrev:
Du kör inte möjligtvis Norton Antivirus? Det ska tydligen inte gilla SP2.
Är absolut ingen Guru, men det låter ju som att du har problem med USB-drivrutiner.Estethia skrev:
tala om varför min dator blev så extremt megaseg vid start och dessutom lägger ner totalt om jag pluggar in något under gång.
usb eller firewire spelar ingen roll... faktum är att det räcker med att dottern stänger av skrivaren så hänger sig datorn.