Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Windows XP service pack 2

Produkter
(logga in för att koppla)
Damocles skrev:
Vilken scanner, om det är GDI-scannern du menar så ja, den körde jag både innan och efter.

Canonscannern funkar perfekt även om Vuescan på Minoltan är lite kinkigt ibland. Men det är 1000ggr bättre än Minoltas egen mjukvara vilken inte fungerar med den USB-kontrollern som sitter på moderkortet.

Jag avsåg denna virusscanner som jag nämnde två inlägg högre upp:

http://isc.sans.org/gdiscan.php

Den hittar till exempel ofta att Office har problemet eftersom folk inte brukar patcha Office alls eller så ofta.
 
För den som vill ha full koll på allt junk som laddas i bakgrunden när XP m.fl. startar kan jag varmt rekommendera
Startup.cpl

Den dyker upp i Control Panel och sedan kan man avaktivera eller ta bort crap som dras igång via Registret eller Autostart/StartUp-foldern
 
Service Pack 2 är tämligen värdelöst. Om man nu saknar en del uppdateringar och liknande kan det ju kanske vara en idé men de kan man lika gärna få via Windows Update. I stort så höjer Service Pack 2 bara säkerhetsinställningarna så man får sänka dem igen. Tråkigt men sant.
 
Skurmedel skrev:
Service Pack 2 är tämligen värdelöst. Om man nu saknar en del uppdateringar och liknande kan det ju kanske vara en idé men de kan man lika gärna få via Windows Update. I stort så höjer Service Pack 2 bara säkerhetsinställningarna så man får sänka dem igen. Tråkigt men sant.

Givetvis påverkar SP2 OSet olika på olika datorer.

Intressant är att det tydligen inte blev så bra på din dator. Vad var det som var värdelöst?

Själv blev bootningen och minneshanteringen jäkligt mycket bättre med SP2 än utan.

Tråkigt med sant ang. säkerhetsinställningarna säger du; jag kan säga rent ut att det i stort är osanning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.