iSolen.se
Guest
Calle S skrev:
Vilka fördelar, förutom popup-finessen, har ni som kör SP2 sett?
Viktigast: Alla säkerhetsuppgraderingar och bugfixar finns med.
Annars är det brandväggen som är bra för dom som inte har extern brandvägg/router.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle S skrev:
Vilka fördelar, förutom popup-finessen, har ni som kör SP2 sett?
...en liten anmärkning i all välmening för att undvika missförstånd. En router har inte till huvuduppgift att skydda.o-laser skrev:
Annars är det brandväggen som är bra för dom som inte har extern brandvägg/router.
jpersson skrev:
...en liten anmärkning i all välmening för att undvika missförstånd. En router har inte till huvuduppgift att skydda.
Om jag hade kört XP hemma så hade jag nog gjort uppdateringen av säkerhetsskäl även om jag har hört om prestandaförsämringar.
Om man tillhör kategorin som har en massa program installerade så bör man kolla upp eventuella konflikter först.
Jag vet flera mjukvaruföretag som inte vågat göra uppdateringen än. De vill inte riskera att saker börjar att strula.
Jag är rädd att du missade min poäng. Min poäng var att man inte ska skaffa sig en router för att skydda sig även om det kan vara en trevlig fitjur. Man ska skaffa sig en router för att routra trafik. Vill man hålla sin dator säker är det bättre att hålla sin dator uppdaterad med Windows Update, Microsofts egna och fullt tillräckliga brandvägg och ett uppdaterat virusskydd.o-laser skrev:
Kör man en router med ipadressöversättning (finns det andra?) är man rätt säker, datorerna på hemmanätverket har ju då ingen extern ipadress.
NAT...
Razorback skrev:
Köp Norton Ghost 2003 och era bekymmer är över gällande virus och annat otyg.
Gör en backup av C: och lägg på en annan partition, spar även era egna personliga filer där.
Sedan Windows krånglar om de så nu gäller virus, drivrutiner, exe-filer eller annat så på några minuter har ni en fungerande dator igen när ni kopierar över C: med backupen. Era personliga filer är orörda eftersom de inte ligger på C:.
Har haft dator sedan runt -86 och inte kommit över ett nyttigare program än detta.
Sov tryggt skaffa Ghost
Hansi skrev:
Detta fixas också enkelt med hjälp av ett reghack
En kanske korkad fråga från en total user: Jag har tyskt windows och tyskt sp2. Kan samma användas? Och (nu kommer det verkligt korkade): Var skall jag klistra in detta?Hansi skrev:
Detta fixas också enkelt med hjälp av ett reghack.
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nef\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{3F30C968-480A-4C6C-862D-EFC0897BB84B}"
Bibi skrev:
En kanske korkad fråga från en total user: Jag har tyskt windows och tyskt sp2. Kan samma användas? Och (nu kommer det verkligt korkade): Var skall jag klistra in detta?
Bibi skrev:
Tusen tack för det, Kristofer! En fråga till bara: Var skall denna av mig skapade fil finnas?
Lätt som en plätt! Tusen, tusen tack!boris.bonasin skrev:
Här finns en färdig reg-fil att ladda hem. Filen är skriven av en Microsoftprogrammerare och fungerar perfekt.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic2/128295
Ladda hem zip-filen, packa upp den och dubbelklicka på den. Klart.