boris.bonasin
Aktiv medlem
Tryck på F5. Om inte det hjälper, starta om datorn.
Reg-filen fungerar. Jag har själv kört in den.
Reg-filen fungerar. Jag har själv kört in den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bibi skrev:
Oje oje, det här blir ju bara värre. Jag gjorde som du sade och det går hur bra som helst att dubbelklicka på det och öppna och så är det inte mer med det. Ingen fråga dyker upp.
in2kma skrev:
Hade du döpt den till [filename].reg ???
Alltså, ett filnamn med filändelsen .reg ??
Jocce!
Det som försvinner är thumbnailsen för nef filer.
Ja, det hade jag. Först ville datorn inte acceptera ett sådant namn i word pad eller editor men sedan gick det bra - men som sagt funkade inte det där med dubbelklickandet.in2kma skrev:
Hade du döpt den till [filename].reg ???
Alltså, ett filnamn med filändelsen .reg ??
Bibi skrev:
och simsalabim!
tonykollberg skrev:
Varför vänta med att installera SP2?
Enda nackdelen med Sp2 möjligtvis är att den aktiverar den nya brandväggen i SP2 även om man har en annan brandvägg.
AnnaKarin skrev:
Nej, nya brandväggen aktiveras inte alltid. Svarar man Ja på frågan om man vill integrera sin nuvarande brandvägg med XP's säkerhetscenter så får man upp en ruta där det är förvalt att stänga av XP's brandvägg. Detta förutsätter såklart att installationen av SP2 upptäcker den andra brandväggen.
Utmanar du mig?in2kma skrev:
Tja, något tokigt gjorde du allt, men låt oss inte fördjupa oss i det. Datorer är dessvärre lika oförutsägbara som kvinnor ;-) och man kan inte lita på att de gör så som instruktionerna säger. Tänk alltid på det! Inga andra spörsmål som behöver utredas?
Bibi skrev:
Utmanar du mig?
sjost skrev:
Min dator blev långsam som 17 efter installationen.. Betydligt slöare än innan.. Det är lite jobbigt.
bjornt skrev:
Det finns en bug på vissa datorer som gör att windows inte fattar vilken processor du har.
Om du högerklickar på Den här datorn, och väljer egenskaper, så kommer du se två olika GHz tal. Ligger de inom 12% ifrån varandra? Annars behöver du avinstallera cpu-drivisen, eller tanka hem patch ifrån t.ex. dell om du nu har en sån.