C-nord
Aktiv medlem
Tillägg: Sen har vi situationer som exempevis när jag bytte objektiv med Christian. Jag tror mig veta att han givit betydligt mindre för sin glugg än vad han annonserade ut den för, och jag hade i min tur också gjort det för min. Alltså blev ett byte oss emellan en dubbel vinst. Objektiven (200/4 mot 85/2) är antagligen ungefär lika mycket värda, och det var lite skitsamma när det gällde pengarna kändes det som. Jag tror Christian håller med om det. Mest kul att byta, och vi snackade lite skit och bytte erfarenheter i en halvtimme. Sånt är värt en del det också
Stämmer bra .-), kul att kika på dina gluggar/kamera, tyvärr väckte ju 105/1.8 ett ha begär hehe... pampig glugg! Men jag är övertygad om att jag snubblar över en sån snart ;-)
Vill inte avvika från ämnet men är det ingen som fotar med kameror från samma tidsålder? Själv har jag en fullt fungerande Nikon FTn från tidigt 70-tal, har inte stoppat film i den än men det kommer till sommaren. Tanken var att avyttra den så fort jag fick hem den men det sket sig direkt efter jag hade pillat lite på den, den hamnade i bokhyllan för den är ju så jäkla snygg! ;-)