Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vit eller silvrigt paraply?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag vet att ett vitt paraply ger mjukare skuggor än ett silvrigt, men har ni eller vet ni var man kan få se en bild som är tagen med båda och på så sätt jämföra.

Jag ska köpa ett paraply och undrar vilket jag ska köpa, men vill då gärna se hur resultatet kan bli.

/ Marcus

Jag kulle vilja lägga till paraplyer med guldreflektor. Skulle som sagt vara intressant att även se exempel på bilder tagna med det.

Jag har viss erfarenhet av de olika varianterna.

Oftast vill man ha mjukt ljus och då är det bäst med vita.

När man plåtar porträtt med mjuk porträttfilm kan vita paraplyer ge ett för mjukt ljus. Då kan paraplyer med silver eller guld funka fint. Guld ger en varmare hudton. Det finns också kombinationer med både guld och silver. De föredrar jag.

Man har nog svårt att klara sig utan vita paraplyer som är väldigt allround, silver och guld är mer special.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar