Annons

Visico från Kaffebrus? Nån?

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinC73

Aktiv medlem
Har precis fått hem mitt blixtpaket visico intelligent 2x300 från Kaffebrus, men det står inte visico på nån av blixtarna eller softboxarna, det står mircopro, dom ser heller inte exakt likadana ut som i deras webshop eller hos photax eller visico.se, enligt dom själva så är det så dom ska se ut(dom säger sig ha beställt direkt från visico och inte vet hur dom ser ut eftersom dom är nerpackade), men inte enligt photax. Hur ska man veta att man fått rätt (original)grejer? Nån som har råkat ut för samma sak?
Martin
 
Om inte varan stämmer överens med beskrivningen har du full returrätt.

Som du skriver säljer Photax Visico. När vi testade Visico i Fotosidan Magasin lånade vi blixtarna från Photax.
 
Tycker att det är riktigt dåligt av dom att visa en blixt på deras sida o sälja en annan, men får jag veta med säkerhet att det förutom utseendet är exakt samma blixtar som dom påstår att det är så kanske jag inte behöver skicka tillbaka dom.
Martin
 
Numera så har ju KB ändrat sina beskrivningar så att det som tidigare hette Visico numera är listat som "Visico/Micropro". Jag törs nästan lova att exakt samma blixt säljs under flera dussin olika produktnamn i olika delar av världen. Länge leve OEM-konceptet.

http://kaffebrus.com/visico-mircopro-b31.html
 
Om inte varan stämmer överens med beskrivningen har du full returrätt.
Vid beställning över internet/telefon så har man ju dessutom ångerrätt i 14 dagar utan att behöva ange något skäl överhuvudtaget. Om nu TS "precis" har fått hem grejorna så är det ju inga problem. Men jag förstår att han kanske vill behålla grejorna om det visar sig vara "rätt" grejor trots "fel" utseende. Jag har dessvärre inte lyckats googla fram nåt informativt om visico/micropro. :(
 
Visico

Köpte 3x300 setet med väska och softboxar. Står Visico på blixtarna. Nöjd med hela köpet. Bra service tycker jag med. Trådlösa motttagaren löste ut av sig själv och de skickade ny så fort de kunde.
Du borde ringa dom och reda ut det hela. Hoppas det löser sig:)

Mvh Niclas
 
Tack för svaren, har pratat med Kaffebrus igen och dom garanterar att det är samma blixtar, jag kritiserade dom dock för att dom visar upp "fel" blixtar på hemsidan, det var ingen som kunde svara på varför dom gjorde det. Det lutar åt att jag behåller blixtarna, prylarna som saknades kommer på posten imorgon, hoppas jag gör rätt i att lita på Kaffebrus.
Martin.
 
Tack för svaren, har pratat med Kaffebrus igen och dom garanterar att det är samma blixtar, jag kritiserade dom dock för att dom visar upp "fel" blixtar på hemsidan, det var ingen som kunde svara på varför dom gjorde det. Det lutar åt att jag behåller blixtarna, prylarna som saknades kommer på posten imorgon, hoppas jag gör rätt i att lita på Kaffebrus.
Martin.

Om man kollar på specifikationerna på Kaffebrus hemsida så verkar det ju inte vara någon större skillnad mellan Micropro och Visico. Om det är skillnad i kvaliteten är det ju dock svårt att säga något om, men om man bara kollar på specen så verkar enda skillnaden vara att Micropro har en aning snabbare uppladdningstid, och det är väl bra? (Om det nu är ett par Micropro Intelligent LR 300 W som du har fått?).

Studioblixt Micropro Intelligent LR 300Ws:

EX-300LR
Effekt 300Ws, ställbar 1/1 till 1/32
Ledtal (ISO100) 56
Ledljus 150W
Uppladdningstid 0,3 - 2 sekunder
Färgtemperatur 5600K
Brinntid (t=0,5) 1/800-1/1200s
Repetitionsnogrannhet ±0.1 EV
Strömförsörjning 240V
Integrerad slavtändare
Fläktkylning
AutoPowerDumpingSystem (APDS 2)
Blixtrör plug-in typ
Synkspänning (Digitalkamerasäker) 5V

Studioset 2 x 300Ws Visico:
VC-300
Effekt 300Ws, ställbar 1/1 till 1/32
Ledtal (ISO100) 56
Ledljus 150W
Uppladdningstid 0,8 - 2.3 sekunder
Färgtemperatur 5600K
Brinntid (t=0,5) 1/800-1/1200s
Repetitionsnogrannhet ±0.1 EV
Strömförsörjning 240V
Integrerad slavtändare
Fläktkylning
AutoPowerDumpingSystem (APDS 2)
Blixtrör plug-in typ
Synkspänning (Digitalkamerasäker) 5V
 
Tack för svaren, har pratat med Kaffebrus igen och dom garanterar att det är samma blixtar, jag kritiserade dom dock för att dom visar upp "fel" blixtar på hemsidan, det var ingen som kunde svara på varför dom gjorde det. Det lutar åt att jag behåller blixtarna, prylarna som saknades kommer på posten imorgon, hoppas jag gör rätt i att lita på Kaffebrus.
Martin.

Hej jag hoppas på svar trots att det är månader sedan tråden startades. Jag har precis köpt samma typ av paket som du och det står även mircopro på mina grejer. Har det visat sig ha någon betydelse för dig? Känns stötigt att inte få det man beställt!

Mvh Annsofie
 
Hej jag hoppas på svar trots att det är månader sedan tråden startades. Jag har precis köpt samma typ av paket som du och det står även mircopro på mina grejer. Har det visat sig ha någon betydelse för dig? Känns stötigt att inte få det man beställt!

Mvh Annsofie

Hej Annsofie, har hittills inte haft någon betydelse egentligen. Men härom veckan så strulade nån slavfunktion, dom svarade ganska snabbt på telefon, men jag skulle ringa deras tekniker direkt istället för det var bara han som kunde hjälpa mig, men det var omöjligt att få kontakt, han svarade inte på flera dagar, pissdålig service, tröttnade på att ringa så jag kontaktade photax istället, men desvärre så kan dom inte ta sig an dom här blixtarna, Visicogarantin gäller inte dom, men han hjälpte mig på telefon så mycket han kunde och räddade min plåtning dagen efter.Nu funkar dom som dom ska igen.
Har inte anmält Kaffebrus av den enda anledningen att det händer lite för mycket annat i mitt liv den senaste tiden som tar den mesta av energin, men har funderat på det flera gånger.
Butiken borde stängas ner.
Som det har skrivits tidigare i inlägget så är det med största sannolikhet samma blixtar, men behöver du support eller reparation på dom så kan du nog räkna med magsår.
Martin.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.