Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina tågbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
En annan bild från 50-talet. Verkar som mitt tågintresse upphörde i mitten av tonårstiden......i varje fall finns inga tågbilder efter det jag fyllt 14...:)).
Us
 

Bilagor

  • tåghjul#1-ss.jpg
    tåghjul#1-ss.jpg
    23.7 KB · Visningar: 1,559
Jag håller mig till mina modeller.
Det här är ett Fleischmann DB BR 141 Electric Loco BLU/BGE.
...en liten rolig sak (i varje fall för mig). Krokodilen (N-skala) som jag visade tidigare (sid.1) hittade jag just i en engelsk katalog där den såldes för 250 pund !!!!!. Jag fick för några år sedan ett 15-tal fina N-skalelok av äldre modell, så där kanske man sitter på en liten förmögenhet?????
 

Bilagor

  • train2.jpg
    train2.jpg
    41.9 KB · Visningar: 1,572
Vilken otrolig fart det blev i den här tråden. Verkar som om Janne släppt loss en hemlig fördämning ;)
Det är verkligen roliga och vackra bilder som kommit in.
 
Pendeltågsstationen i Jakobsberg har byggts om och detta är det sista tåget från den provisoriska perrongen 13 minuter innan invigningen den 1 dec 2005.
 

Bilagor

  • station2a.jpg
    station2a.jpg
    39.7 KB · Visningar: 1,624
kul tråd! den som sett luc bessons "det stora blå" kanske känner igen sig här :) (La Raya, Peru)
 

Bilagor

  • la raya.jpg
    la raya.jpg
    57 KB · Visningar: 1,536
gizmo skrev:
Pendeltågsstationen i Jakobsberg har byggts om och detta är det sista tåget från den provisoriska perrongen 13 minuter innan invigningen den 1 dec 2005.

Och så här såg det ut på insidan vid samma tillfälle.
 

Bilagor

  • jbc.jpg
    jbc.jpg
    48.3 KB · Visningar: 1,616
Det här var en riktigt kul tråd, fastän jag själv inte bidragit med någon bild ännu. Ska leta... fan man har ju tågluffat 6 gånger, så NÅGON bild på ett tåg borde jag ju ha ;-)
 
Kul tråd som sagt va'. Jag undrar om man bör be om lov för att fota på en rangerbangård med trafik (bor ju i kumla ca. en mil från Hallsberg) eller om man får hålla sig bredvid.

/ Erik
 
Helt underbar tråd!
Skulle var kul med lite fler bilder från våra museijärnvägar tex Lennakatten.
Tyvärr har jag inte själv så mycket att bidraga med.

/ep
 
Uyuni, Bolivia.

Grrrr... Tog mig 20 minuter att anpassa filen för att kunna infoga den hit.:-[] Fick gå ner till jpg 5 för att kunna komma under 60000 byte. Den andra bilden från serien gick inte att få under ~60k även med jpg 4, och redan då såg bilden för jävligt ut.:-/ Rätt snål gräns för en 400x250 bild.
 

Bilagor

  • uyuni 1.jpg
    uyuni 1.jpg
    55.1 KB · Visningar: 2,337
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.