Annons

Vill du lära dig något nytt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inramningskurs

Jag har fått kontakt med ett företag inom rambranchen. Inget är klart ännu, men eventuellt kan man ha en kurs i deras lokaler i Stockholm.

Det som ska läras ut är:
  • passepartoutskärning (enkel och dubbel)
    ramklippning och -spikning
    skära glas
    vad är arkiveringsbeständiga material
    hur man gör ett komplett montage i glas och ram.

Material finns att köpa där. Lämpligen tar man med sig en favoritbild som ska ramas in.

Finns det intresse för en sådan kurs?
Maila i sådana fall mig.
/Per

[email protected]
 
Kul med ett sådant engagemang!!

Jag skulle tycka att det vore toppen med en ljussättnings kurs! Både enklare "ljussättnings trick" och mer avanserad....

Vad tycker ni?
 
miss piggy skrev:
Kul med ett sådant engagemang!!

Jag skulle tycka att det vore toppen med en ljussättnings kurs! Både enklare "ljussättnings trick" och mer avanserad....

Vad tycker ni?
Jag har noterat att en ljussättningskurs kan vara intressant. Det börjar bli en bra lista på framtida kurser. Det är roligt. :)
 
Var är alla kursdeltagare?

Det finns fortfarande 11 platser kvar till Olle Bjernulfs kurs i fototeknik 2A. Dvs fortsättningskursen med inriktningen på analoga kameror.
 
Inramningskursen på gång

Jag ska åka och kolla på en utbildningslokal i början av nästa vecka.

För att få litet koll på hur många som är intresserade så får ni fortsätta att meddela mig på:
[email protected]
 
Re: Var är alla kursdeltagare?

PerFogelberg skrev:
Det finns fortfarande 11 platser kvar till Olle Bjernulfs kurs i fototeknik 2A. Dvs fortsättningskursen med inriktningen på analoga kameror.

Finns det någon nedre gräns när det blir inställt om det är för få??
 
Re: Re: Re: Var är alla kursdeltagare?

PerFogelberg skrev:
Ja, om det kommer färre än 1 person så ställer jag in. :)


Tur det! Jag har haft riktig otur med mina inbokade fotogrejer det senaste året. Tex så hade jag bokat in ett seminarium förra året den 19 november... och vad händer? Jo jag föder barn den 15 november så det var ju bara att glömma.. och fotokursen med mörkrumsslabb som jag ville gå nu i höst vart inställd, listan kan göras oändlig...

;-)
 
Till fotokursen på söndag kan ni om ni vill ta med följande. Dock inget krav.

* anteckningsmaterial
* USB-minne för att kopiera presentationen
* kamera med vidvinkelobjektiv (eller normal)

Välkomna!
 
Olle: Har du all presentationsutrustning du behöver eller är det något jag ska fixa förutom skarvsladd?

USB-minne, är det ett minneskort med tillhörande kortläsare?
 
Ja, vad är ett USB-minne och varför ska man ha med just det? Funkar det inte med cd-skivor att bränna ner på?
Varenda dator har väl cd-brännare numera?
 
Kollade lite snabbt på google om USB-minnen.
Kostnaden blir från ca 200 kr och uppåt.
Jag har inte råd med det. Hur får jag en kopia på presentationen?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.