Annons

Enkel studiofotokurs - vem är intresserad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är med!

Hej, vilken bra idé!

Jag är gärna med om det går att klämma in en till!
Jag har två elinchrome de-lite blixtar och en diabildsskärm (mycket bra som mega-bouncer/reflektor!) Hoppas vi ses!

Malin
 
Splanky skrev:
WOW...
Såg ut att vara en kanonträff med ett bra upplägg. Speciellt detta med att också utnyttja extern blixt typ SB800 på rätt sätt.

Det var en kanondag som vi hade. Det var jag och tre till som arrangerade och visst det var mycket jobb med att duka upp fyra stationer, men alla fotografer och modeller var helnöjda.

Här finns lite bilder från den dagen.

Anledningen till att vi arrangerade själva var att vi hade neggat ur på alla dessa >1000 kr kurser där det är 12 personer på fyra timmar och en modell - blir inte mycket bilder / person det inte.

Mvh

Johan Maxe
 
Trevligt!
Låter som om man borde gå med i en fotoklubb nu också. Undra vad jag hittar en här på västkusten?? Fina bilder!
 
Splanky skrev:
Trevligt!
Låter som om man borde gå med i en fotoklubb nu också. Undra vad jag hittar en här på västkusten?? Fina bilder!

Utan och känna till detaljer så borde FotoVäst här på FS kunna vara en bra start.

// Maxe
 
Tack Max och Johan!
Verkar vara lite dåligt med aktiviter här uppe i det otillgängliga Munkedal :)
Nu har de ju kapat vägen hit också...

Men jag skall sondera lite närmre.
 
Intresset finns och jag vill gärna vara med! men det finns alltid ett men..

Jag har inga studioblixtar, dock två portabla om det hjälper.

Name a place and a date! Grymt bra idé
 
Jag är gärna med om tiden passar.

Kan bidra med 3 huvuden med stativ, ett bakgrundsstativ, ett par softboxar, raster, paraplyer etc.
Kan även låna ut ett hus (20D) och någon glugg till någon som inte har. Lånar dock inte ut prylarna om jag inte kan närvara själv.
 
Intresse finns!

Det ser ut som det finns tillräckligt med intresserade personer och blixtutrustningar för att kunna ordna en workshop. :)

Den här gången har jag tänkt att börja från början med det mest grundläggande. Först teori. Sedan praktik och till sist en sammanfattning.

När är inte bestämt. Troligtvis inom de närmaste månaderna.
 
Ja tack!

Jag är mer än tacksam om det blir av. Jag går i tankarna att införskaffa studioutrustning. Jag bor i kallhäll, gör ju inte saken värre med tanke på avstånd. mvh Pasi
 
Re: Intresse finns!

PerFogelberg skrev:
Det ser ut som det finns tillräckligt med intresserade personer och blixtutrustningar för att kunna ordna en workshop. :)

Den här gången har jag tänkt att börja från början med det mest grundläggande. Först teori. Sedan praktik och till sist en sammanfattning.

När är inte bestämt. Troligtvis inom de närmaste månaderna.


Kom igen Per! Framåt är det din workshop som är det enda jag väntar på :)

Varför inte den närmaste MÅNADEN?

//Thompa
 
Såg detta först nu, och är glad för att jag inte har missat det! Är ocksp otroligt intresserad av en kurs i studiofoto och ljussättning mm!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.