Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vill du lära dig något nytt?
- Trådstartare PerFogelberg
- Start datum
objernulf
Aktiv medlem
Visst går det med CD men det för lång tid om 30 personer ska bränna en CD.mohei skrev:
Ja, vad är ett USB-minne och varför ska man ha med just det? Funkar det inte med cd-skivor att bränna ner på?
Varenda dator har väl cd-brännare numera?
Ett USB-minne är en liten pinne med inbyggt minne som kopplas till USB-porten. Det går snabbt och smidigt.
Man kan även ladda materialet senare men jag tänkte att de som inte har bredband ska kunna få möjlighet att få det smidigt.
nonno
Aktiv medlem
Fotokurs 2 Digitalt kl 14.00 20/11
Hej Per och Olle!
Jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva - så här kommer en repris..*ler*..
Jag letar febrilt efter klockslag för när kursen 20/11 är slut - måste boka tågbiljett för en längre resa från Sthlm och vidare. Jag vet att vi börjar kl 14.00 men när slutar vi? Hittar just nu inte riktigt någon sådan tidsangivelse i något av tidigare inläggen.
Hoppas på ett snabbt svar.
Hälsningar
nonno
Hej Per och Olle!
Jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva - så här kommer en repris..*ler*..
Jag letar febrilt efter klockslag för när kursen 20/11 är slut - måste boka tågbiljett för en längre resa från Sthlm och vidare. Jag vet att vi börjar kl 14.00 men när slutar vi? Hittar just nu inte riktigt någon sådan tidsangivelse i något av tidigare inläggen.
Hälsningar
nonno
JSL
Aktiv medlem
Re: Fotokurs 2 Digitalt kl 14.00 20/11
Tja jag håller ju inte kursen men den analoga som går samma dag går mellan 10-14 eller ?
Rimligt är att den digitala tar lika lång tid ?!
/Johnny
nonno skrev:
Hej Per och Olle!
Hälsningar
nonno
Tja jag håller ju inte kursen men den analoga som går samma dag går mellan 10-14 eller ?
Rimligt är att den digitala tar lika lång tid ?!
/Johnny
PerFogelberg
Aktiv medlem
Fototeknik 2A: 2004-11-20 kl. 10-13
http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=65
Fototeknik 2D: 2004-11-20 kl. 14-17
http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=66
Det finns för tillfället lediga platser till Fototeknik 2A
http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=65
Fototeknik 2D: 2004-11-20 kl. 14-17
http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=66
Det finns för tillfället lediga platser till Fototeknik 2A
PerFogelberg
Aktiv medlem
Photoshopkurserna ligger just nu på ritbordet. troligtvis blir det kursstart i januari.
/Per
/Per
Lasse H
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Photoshopkurserna ligger just nu på ritbordet. troligtvis blir det kursstart i januari.
/Per
Då finns det alltså lokaler o datorer med mjukvaran?
PerFogelberg
Aktiv medlem
Fotokurs 2D - Fortsättning för digitala fotografer
Såg att det fanns en plats kvar. Om det är någon annan som inte kan gå på kursen så är det bra om ni avbokar. Då kan någon annan få chansen.
/Per
Såg att det fanns en plats kvar. Om det är någon annan som inte kan gå på kursen så är det bra om ni avbokar. Då kan någon annan få chansen.
/Per
PerFogelberg
Aktiv medlem
Ny kurser - mörkrumskurs
Nu är Olle Bjernulfs eminenta kurser avklarade. Då är det dags att blicka framåt. Det som ligger närmast på tur är en mörkrumskurs. Mörkrumskursen är tänkt att vara uppdelad på två kurstillfällen.
Mörkrumskurs praktik
Framkallning och kopiering av svartvit film. Inga förkunnskaper behövs. Man tar med sig en exponerad film och sin favoritframkallningsdosa. (Har man inte en dosa har jag ett antal att låna ut.) Först visar jag hur man gör, sen får alla försöka själva. Som framkallare används den vanligaste typen.
Mörkrumskurs teori
Vad är det som händer. Tänkte jag skulle prata lite om hur saker och ting fungerar. Hur man får bättre bilder. Analys av hur film och framkallare fungerar ihop. Sensiometri. Olika kategorier av film. Innan kursen får alla fotografera ett testmotiv så att man kan mäta upp kontrastomfånget i den framkallade filmen mha en densiometer. Bestämning av sambandet film-framkallare-framkallningstid-filmkänslighet.
Om ni har synpunkter så kan ni maila dom på:
[email protected]
Nu är Olle Bjernulfs eminenta kurser avklarade. Då är det dags att blicka framåt. Det som ligger närmast på tur är en mörkrumskurs. Mörkrumskursen är tänkt att vara uppdelad på två kurstillfällen.
Mörkrumskurs praktik
Framkallning och kopiering av svartvit film. Inga förkunnskaper behövs. Man tar med sig en exponerad film och sin favoritframkallningsdosa. (Har man inte en dosa har jag ett antal att låna ut.) Först visar jag hur man gör, sen får alla försöka själva. Som framkallare används den vanligaste typen.
Mörkrumskurs teori
Vad är det som händer. Tänkte jag skulle prata lite om hur saker och ting fungerar. Hur man får bättre bilder. Analys av hur film och framkallare fungerar ihop. Sensiometri. Olika kategorier av film. Innan kursen får alla fotografera ett testmotiv så att man kan mäta upp kontrastomfånget i den framkallade filmen mha en densiometer. Bestämning av sambandet film-framkallare-framkallningstid-filmkänslighet.
Om ni har synpunkter så kan ni maila dom på:
[email protected]