Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilket grafikkort?
- Trådstartare Mats G
- Start datum
Michael f8
Aktiv medlem
Min bildredigeringsdator är död (PC).
Teorin är att grafikkortet har lämnat in.
Frågan är nu om jag nu måste köpa nytt, vad ska man ha för att GPU ska fungera i Ps/LR? Kanske inte det dyraste, men minst bättre än det gamla som är Asus GeForce GTX 780 3GB DDR5
Just det kortet lanserades för tre år sedan och ska ha tre års garanti, kanske du kan reklamera det, det var inte ett lågbudget kort direkt ;-)
Jag tror inte du har något att vinna på, att välja kraftigare grafikkort för Ps/Lr filmfiler gäller annat då, jag personligen skulle nog välja det som är tystas och svalast i den prisklassen.
casting
Aktiv medlem
Erfarenhet
Förutom att jag fotar och redigerar är jag ju en spelnisse också, så jag har ju gått vägen via 760/780/970/980 och nu har jag ett gtx 1080, så jag har provat rätt många grafikkort. Min erfarenhet är att för fotots skull så gör det extremt liten skillnad oavsett vilket av dom här korten jag kör för fotots skull. Så att byta upp från ett 970 för fotots skull är ganska onödigt. Däremot så är det ju kul att byta till bättre om man spelar något
Förutom att jag fotar och redigerar är jag ju en spelnisse också, så jag har ju gått vägen via 760/780/970/980 och nu har jag ett gtx 1080, så jag har provat rätt många grafikkort. Min erfarenhet är att för fotots skull så gör det extremt liten skillnad oavsett vilket av dom här korten jag kör för fotots skull. Så att byta upp från ett 970 för fotots skull är ganska onödigt. Däremot så är det ju kul att byta till bättre om man spelar något
Ventures
Aktiv medlem
Jag förstår inte det upphausade GPU -stödet som lr6 skulle ha fått.
Jag märker ingen skillnad med det påslaget eller av. Antagligen därför det inte är någon skillnad mellan grafikkorten heller. Jag installerade ett 980 för jag trodde det skulle förbättra prestandan, vilket det inte gjorde.
Jag hade ett billigt passivt kylt och enkelt kort innan.
Jag spelar inte på datorn så 980 är overkill med råge.
casting
Aktiv medlem
Jag förstår inte det upphausade GPU -stödet som lr6 skulle ha fått.
Jag märker ingen skillnad med det påslaget eller av. Antagligen därför det inte är någon skillnad mellan grafikkorten heller. Jag installerade ett 980 för jag trodde det skulle förbättra prestandan, vilket det inte gjorde.
Jag hade ett billigt passivt kylt och enkelt kort innan.
Jag spelar inte på datorn så 980 är overkill med råge.
Håller med faktiskt. Jag märker inte heller någon skillnad.
För LR så tycker jag det är internminne som gör den största skillnaden i prestanda. Iaf så som jag använder det.