SanneJ
Aktiv medlem
Vet inte varför du får en dyrare iMac än vad jag får fram på Apples sida. Har inte sagt att priserna är lika, men några 50-100% mer för iMac som du skrev är lite väl långt bort från sanningen.
50 % exakt var det ja..
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte varför du får en dyrare iMac än vad jag får fram på Apples sida. Har inte sagt att priserna är lika, men några 50-100% mer för iMac som du skrev är lite väl långt bort från sanningen.
fast du kan ju inte heller jämföra en färdigbyggt iMac mot en annan dator som kommer i en miljon delar som du måste bygga ihop själv.
det är ju typ som att jämföra priset på en middag ute på en restaurang med råa ingredienser i en mataffär. Blir ju inte direkt rättvist.
Sen ska datorn byggas ihop och installeras också. Har man ingen kunskap så måste man lämna bort den till ett företag som kan och det är säkert inte billigt.
Hur är det sen med garantier på en dator man har byggt ihop själv jämfört med en färdigbyggd dator?
Nej jag skrev ju det. Sen är det upp till var och en att avgöra om det är värt 14000 kr. Plus några andra faktorer såklart. Men det är ju alltid bra att vara en konsument som gör medvetna val!
Nej jag skrev ju det. Sen är det upp till var och en att avgöra om det är värt 14000 kr. Plus några andra faktorer såklart. Men det är ju alltid bra att vara en konsument som gör medvetna val!
Kan en Windowsmaskin läsa bildfiler från mina externa diskar (macformaterade) ?
Det är ju skitsvårt att följa matlagningsrecept! De brukar inte vara sekventiella, vilket ställer till för den som är van att följa anvisningar där man gör saker i en enda ordning. 1/2Det är inte mycket svårare än att följa ett matlagningsrecept. Inget som skall lödas, utan bara kontakter att trycka fast enligt anvisning samt några skruvar som skall dras i. Gäller förstås att kompatibla delar valts, men det finns mycket hjälp på försäljningssidorna.
50 % exakt var det ja..
Det är ju skitsvårt att följa matlagningsrecept! De brukar inte vara sekventiella, vilket ställer till för den som är van att följa anvisningar där man gör saker i en enda ordning. 1/2
Det finns nog gott om folk som betalar några tusenlappar för att slippa montera ihop en kasse med datordelar till en fungerande dator. För den ovane kan det bli lite nervöst att koppla ihop saker som tillsammans kostar över 30000 kr. Det kan bli dyrt om man klantar sig.
För den som är lite lagom händig (och är medveten om att elektroniska komponenter kan vara känsliga för statisk elektricitet) så är det förstås en baggis.
Det är ju skitsvårt att följa matlagningsrecept! De brukar inte vara sekventiella, vilket ställer till för den som är van att följa anvisningar där man gör saker i en enda ordning. 1/2
Det finns nog gott om folk som betalar några tusenlappar för att slippa montera ihop en kasse med datordelar till en fungerande dator. För den ovane kan det bli lite nervöst att koppla ihop saker som tillsammans kostar över 30000 kr. Det kan bli dyrt om man klantar sig.
För den som är lite lagom händig (och är medveten om att elektroniska komponenter kan vara känsliga för statisk elektricitet) så är det förstås en baggis.
Ser att du har använt en 1 TB SSD i Imac konfen. Windows PC:en är konfad med 256 SSD + 4 TB snurr och det är vad som jag lade in i Apples konf.
Du har jämfört olika konfiguationer därav dina 50% skillnad.
34K vs 37K ger mindre än 10% skillnad.
Tänk vilken monstermaskin TS hade haft om han lagt 17k på en Windowsdator istället =)
Nu är detta dock ingen tråd om att bygga sin egen pc så vi kanske ska lämna den biten. Vill ni fortsätta diskutera det föreslår jag att ni startar en ny tråd om det.
Jo naturligtvis blir det ännu billigare om man väljer begagnat men då börjar det bli svårt att göra jämförelser. Säljs ganska många riktigt snabba maskiner på Sweclockers.se, gamers gillar att ha det senaste. Exemplet ovanför kanske inte hade varit min första rekommendation till någon som kör mest LR och PS, onödigt många kärnor och det går att få mycket mer enkeltrådad prestanda för pengarna. Varför specar du inte vilken SSD när allt annat är så detaljerat, har hänt mycket på den fronten senaste åren.